اخبار داغ

دیدار رئیس کل دادگستری خوزستان با مهرجویان کانون اصلاح و تربیت

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، رییس کل دادگستری و هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی خوزستان به اتفاق دادستان مرکز استان، جمعی از معاونین قضائی رئیس کل و معاونین دادستانی اهواز و ۲۹ نفر از قضات دادسراهای استان با حضور در کانون اصلاح و تربیت اهواز با مهرجویان کانون دیدار کردند. رییس کل دادگستری خوزستان […]

اشتراک گذاری
26 خرداد 1400
152 بازدید
کد مطلب : 137062

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، رییس کل دادگستری و هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی خوزستان به اتفاق دادستان مرکز استان، جمعی از معاونین قضائی رئیس کل و معاونین دادستانی اهواز و ۲۹ نفر از قضات دادسراهای استان با حضور در کانون اصلاح و تربیت اهواز با مهرجویان کانون دیدار کردند.

رییس کل دادگستری خوزستان در جمع مهرجویان (مددجویان) کانون اصلاح و تربیت اهواز، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در آرزوی روزی است که در جامعه زندانی نباشد یا استفاده از زندان به حداقل برسد، لکن برخی اقدامات جرم است و با توجه به شدت و نوع جرم باید از مردم در مقابل جرم صیانت و حفاظت کرد.
حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی به عنوان نمونه جرم سرقت را مورد اشاره قرار داد و گفت: حتی اگر دستگاه قضایی و دادگاه هم نباشد، خداوند از حق الناس گذشت نمی کند و سارق باید علاوه بر توبه، مال را به صاحبش بازگرداند و رضایت وی را اخذ نماید.
این مقام ارشد قضائی با اشاره به برنامه های آموزش های مهارت های اساسی زندگی و اجتماعی، دینی، حرفه آموزی و… به مهرجویان، توصیه کرد که از این فرصت برای اصلاح رفتار و سبک زندگی خود استفاده و بازگشت درستی به جامعه داشته باشند تا مجددا مرتکب جرم نشوند.
رییس حقوق شهروندی دادگستری خوزستان در پایان این نشست و رسیدگی قضائی که سه ساعت به طول انجامید، گفت: امروز بر آن شدیم که با توجه به ضرورت رسیدگی قضائی به وضعیت محکومین و متهمان، به اتفاق مقامات قضائی و جمعی از قضات در کانون حضور یابیم که در پایان دستورات قضائی لازم صادر می شود.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی ارتکاب جرم در حوزه جوانان را ناشی از عدم توجه و نظارت کیفی و کافی و مؤثر برخی خانواده ها بر فرزندان خود دانست و گفت: وقتی خانواده بر رفتار جوان و نوجوان نظارت نداشته باشند و بر رفت و آمد و نوع ارتباطاتشان با افراد نظارت نکند، احتمال اشتباه و جرم و … در آنان بالا می رود و ممکن است خسارات جبران ناپذیری به بار آورند.
وی بیان داشت: گاهی نوجوانان مرتکب جرائمی می شوند که به زندان می انجامد، هر چند همه ما آرزو داریم که زندان و زندانی به کمترین تعداد ممکن کاهش یابد.
مدیرکل زندان های استان خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه این نوع از بازدیدها و رسیدگی های قضائی موجب رفع مشکلات و درخواست های قضائی زندانیان خواهد شد، افزود: در حوزه مدیریت کانون، در حال ساخت و ساز گسترده ای هستیم و امیدوریم که این مرکز در آینده نزدیک از لحاظ فیزیکی تبدیل به یکی از مؤسسات تأدیبی و تربیتی مناسب و شایسته استان شود.
پژمان پروین همچنین گفت: هدف ما این است که زندانی اگر چه جرم انجام داده اما در یک محیط مناسب نگهداری شود و از خدمات اصلاحی و تربیتی برخوردار باشد.
وی از برنامه های ویژه فرهنگی و توانمند سازی مهرجویان به ویژه ضیافت افطار، اعتکاف و برنامه های مذهبی و تربیتی ویژه در رمضان به عنوان اقدامات شاخص نگهداری مذهبی مهرجویان یاد کرد.
در این دیدار مسائل و مشکلات قضایی مهرجویان با حضور مسئولان قضایی و قضات استان بررسی و پس از رسیدگی به پرونده آنان، زمینه آزادی پنج نفر مهرجویان این کانون فراهم شدکه پس از طی مراحل اداری به جامعه باز می گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *