اخبار داغ

خواص شگفت‌انگیز زردچوبه برای جوش‌ صورت

قرن‌هاست که مردم از زردچوبه استفاده درمانی می‌کنند و همچنین در دنیای زیبایی نیز کاربرد زیادی دارد. باید بدانید که ماسک تهیه شده از این ادویه تأثیر زیادی در کاهش آکنه دارد. البته مثل هر ماسک یا کرم دیگری ممکن است برای برخی افراد حساسیت‌زا باشد.فواید استفاده از زردچوبه برای مقابله با آکنه جالب و […]

اشتراک گذاری
24 دی 1399
126 بازدید
کد مطلب : 19208

قرن‌هاست که مردم از زردچوبه استفاده درمانی می‌کنند و همچنین در دنیای زیبایی نیز کاربرد زیادی دارد. باید بدانید که ماسک تهیه شده از این ادویه تأثیر زیادی در کاهش آکنه دارد. البته مثل هر ماسک یا کرم دیگری ممکن است برای برخی افراد حساسیت‌زا باشد.فواید استفاده از زردچوبه برای مقابله با آکنه جالب و متنوع است. نخست اینکه زردچوبه خواص ضدباکتریایی دارد که در ترکیب با اسیدلوریک می‌تواند با میکروارگانیسم‌ها مقابله کند. در واقعاً تأثیر این ادویه قابل مقایسه با داروهایی مانند اریترومایسین یا کلیندامایسین است.

زردچوبه به دلیل دارا بودن کورکومین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مکمل خوبی برای سلامت و زیبایی پوست محسوب می‌شود. چون پوست را به طور طبیعی درخشان می‌کند، جای زخم یا جوش را بهبود داده و کاهش می‌دهد، یک مکمل خوب برای مقابله با بیماری صدفی یا همان پسوریازیس است، به درمان بیماری گال کمک کرده و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد. به این ترتیب نیز از بروز پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *