اخبار داغ

دکتر ناصری در حاشیه مجمع عمومی هفت‌تپه خبر داد: هفت‌تپه در آستانه انتقال مالکیت کامل به توسعه نیشکر

پس از فراز و نشیب‌های متعدد، با موافقت سران قوا و «توشیح» مقام معظم رهبری، انتقال مالکیت هفت‌تپه قطعی شده و این واحد نیشکری در آستانه انتقال کامل به شرکت توسعه نیشکر است. به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این خبر که امروز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) از سوی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر […]

اشتراک گذاری
19 اردیبهشت 1403
147 بازدید
کد مطلب : 158471

پس از فراز و نشیب‌های متعدد، با موافقت سران قوا و «توشیح» مقام معظم رهبری، انتقال مالکیت هفت‌تپه قطعی شده و این واحد نیشکری در آستانه انتقال کامل به شرکت توسعه نیشکر است.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این خبر که امروز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) از سوی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حاشیه مجمع عمومی عادی سالانه هفت‌تپه اعلام شد، ثبات و رونق بیشتر برای این مجموعه تولیدی را به ارمغان می‌آورد.

دکتر عبدعلی ناصری در این خصوص گفت: در حال حاضر، مباحث حول محور قیمت‌گذاری و تعیین نرخ عادلانه کشت و صنعت هفت‌تپه متمرکز است. در این راستا، ضروری است که در تبادلات مالی، نرخ جدیدی برای واگذاری این مجموعه تعیین شود.

وضعیت نامنظم صورت‌های مالی هفت‌تپه در گذشته

ناصری در ادامه به وضعیت نامطلوب و نامنظم صورت‌های مالی هفت‌تپه در دوران گذشته اشاره کرد و گفت: ایرادات و بی‌نظمی‌های موجود در این اسناد در دوران واگذاری به بخش خصوصی، سبب عدم اظهارنظر حسابرسان در مورد وضعیت صورت‌های مالی هفت‌تپه شده بود. با این حال، پس از واگذاری هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر، با تلاش‌های مستمر همکاران، این تناقضات آشکار شناسایی و صورت‌های مالی مردود اعلام شدند.

به گفته مدیرعامل توسعه نیشکر، این اقدام گامی اساسی در جهت شفاف‌سازی وضعیت مالی و تعیین تکلیف نهایی کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه محسوب می‌شود.

ناصری همچنین به موضوع ارتقای صورت‌های مالی این واحد نیشکری در سال آینده اشاره و اعلام کرد که این ارتقا می‌تواند یک مرحله بالاتر رود یا تبدیل به وضعیت مشروط شود.

حرکت در مسیر دستیابی به ظرفیت اسمی تولید

مدیرعامل توسعه نیشکر در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح عملکرد این مجموعه، از افزایش ۲ برابری تولید شکر در کشت و صنعت هفت‌تپه در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

وی گفت: تولید شکر کشت و صنعت هفت‌تپه از ۱۷ هزار تُن به ۲۲ هزار تُن در سال بهره‌برداری گذشته رسید و امسال هم به ۶۰ هزار تُن خواهد رسید که در مقایسه با سال بهره‌برداری گذشته، جهشی ۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

ناصری در ادامه اعلام کرد که در راستای تحقق جهش تولید در سال بهره‌برداری آینده، تلاش‌ها برای افزایش تولید شکر در این واحد نیشکری به ۸۰ هزار تُن معطوف شده است. دستیابی به این هدف، گامی دیگر در مسیر شکوفایی هفت‌تپه خواهد بود.

گزارش تحوّلات چشمگیر هفت‌تپه در مجمع

بر اساس این گزارش، مجمع عمومی عادی سالانه هفت‌تپه سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) با حضور نمایندگان سهامداران بانک ملی و بانک صادرات، نماینده سازمان خصوصی‌سازی، حسابرس، بازرس قانونی و مدیران ارشد شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در تهران برگزار شد.

در این مجمع، ضمن بررسی عملکرد سال مالی منتهی به خردادماه ۱۴۰۲، دکتر ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، گزارشی از ظرفیت‌ها و دستاوردهای این شرکت ارائه داد.

همچنین، علیرضا دورباشی‌زاده مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در این مجمع گفت: گزارش عملکرد سالانه این واحد نیشکری نشان می‌دهد که از زمان واگذاری در مهرماه سال ۱۴۰۰ به شرکت توسعه نیشکر به‌صورت «پیمان مدیریتی»، تحوّلات چشمگیری رخ داده و هم در ساختار سازمانی و هم در فرایندهای تولید و بهبود کیفیت محصولات غیرنیشکری به شکوفایی رسیده است.

دورباشی‌زاده افزود: علاوه بر افزایش تولید شکر، اقدامات دیگری همچون بازسازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی، تعمیر اساسی کارخانه تولید شکر، فعال‌سازی صنایع جانبی، نوسازی تجهیزات، رونق محصولات غیرنیشکری همچون گندم، افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌های الکل طبی و خوراک دام از جمله این اقدامات است که هفت‌تپه را به سمت شکوفایی بیشتر سوق خواهد داد.

رضایت سهامداران، امید به آینده‌ای درخشان

سهامداران در این مجمع از عملکرد شرکت توسعه نیشکر رضایت داشته و ضمنوتشکر از زحمات مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و مدیرعامل شرکت کشت وصنعت هفت‌تپه ابراز امیدواری کردند که روند صعودی این واحد نیشکری در دستیابی به اهداف، در سال‌های آینده هم ادامه داشته باشد. آن‌ها شرایط فعلی هفت‌تپه را نتیجه یک واگذاری موفق و تلاش‌های مسئولانه می‌دانند.

تا پیش از پیوستن هفت‌تپه با هفت طرح، این واحد نیشکری با ۵۰ درصد ظرفیت تولیدی فعالیت می‌کرد؛ اما حالا هم حوزه کشاورزی و هم صنعت، به سمت تولید حداکثری در حرکت است و طبق پیش‌بینی‌ها تولید شکر به «ظرفیت اسمی» خواهد رسید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *