اخبار داغ

رئوفیان : با انگیزه اصلاح امور آمده ام

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دولت احتمالی خود را عمل‌گرا توصیف کرد و گفت: برای انتخابات شورای شهر با شورای وحدت همکاری داریم اما در عین حال نسبت به ساز و کار این شورا برای رسیدن به فرد اصلح از همان ابتدا معترض هستم. به گزارش تجهیز نیوز ابوالقاسم رئوفیان در گفت و گویی درخصوص […]

اشتراک گذاری
03 خرداد 1400
128 بازدید
کد مطلب : 51269

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دولت احتمالی خود را عمل‌گرا توصیف کرد و گفت: برای انتخابات شورای شهر با شورای وحدت همکاری داریم اما در عین حال نسبت به ساز و کار این شورا برای رسیدن به فرد اصلح از همان ابتدا معترض هستم.

به گزارش تجهیز نیوز ابوالقاسم رئوفیان در گفت و گویی درخصوص انگیزه خود برای  حضور درانتخابات گفت: با انگیزه اصلاح امور آمده‌ام و وعده‌ای خارج از توان یک رییس جمهوری نمی‌دهم و هر چه در توان دارم انجام می‌دهم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: من تمام ٣۶ اصل قانون اساسی در مورد حوزه وظایف رییس جمهور و معیارهای اعلام شده توسط رهبری را مطالعه کردم و این شرایط را در خود دیدم تا ثبت نام کنم. در نهایت تصمیم با اجماع دبیران حزب ایران زمین در استان‌ها به اجماع رسیدیم و ثبت نام کردم.

وی با بیان اینکه نام دولت من “دولت عمل‌گرا”  است، گفت: ما در خصوص شورای شهر با شورای وحدت همکاری داریم. در عین حال نسبت به ساز و کار شورای وحدت برای رسیدن به فرد اصلح از همان ابتدا معترض بودم و امروز هم شرایط به گونه‌ای است که نیاز به بازنگری داریم.

 رئوفیان اظهار کرد: سبک و سیاق به گونه‌ای بود که نامزدها را ارزیابی کنند. بعد اعلام کردند اگر فلانی ثبت نام کند ما از او حمایت می‌کنیم که در تعارض با ساز و کار است و در هر سازوکاری باید برایند خرد جمعی حاکم باشد.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: به نظر می‌رسد غرور کاذبی به شورای وحدت دست داده است در حالی خود برتر انقلابی بودن که درست نیست.

 وی با بیان اینکه باید رفتارها نقد شود و نه اشخاص، گفت: به عنوان مثال اعلام کردند اگر فلان شخص ثبت نام کند تمام انقلابی‌ها پشت او هستند اینها مسائلی است که بر اساس تصمیم حزب با استفاده از حق تحفظ خودمان ثبت نام کردیم.

 رئوفیان ادامه داد: فردی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود، باید چهره‌ای باشد که اکثریت صاحبان رای را به نفع خود پای صندوق رای بیاورد و اگر ما رییس جمهوری داشته باشیم که با رای ضعیف بالا آمده است در آینده دچار مشکل می‌شود.

 این فعال سیاسی تصریح کرد: اگر حضور مردم نباشد مشروعیتی نیست و هرچه حضور مردم کمتر باشد مشروعیت آسیب بیشتری می‌بیند در عین حال هرچه مشارکت بیشتر باشد مشروعیت نظام نیز بیشتر است.

وی در پاسخ به اینکه در صورت تایید صلاحیت به نفع کسی کنار می‌روید، تصریح کرد: همه چیز به تصمیم حزب بستگی دارد.

 دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین همچنین گفت: اینکه اگر تایید صلاحیت نشویم چه باید بکنیم و یا به نفع کاندیدایی کنار بروم به نظر حزب بستگی دارد. اما باید در شورای وحدت، شورای ائتلاف و اصلاح طلبان بین کاندیداها رقابت ایجاد شود و سپس کاندیدای اصلح انتخاب شود تا کاندیدای برتر انتخاب شود.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: دولت من اسناد بالا دستی را دقیق اجرا می‌کند زیرا اجرای اسناد بالا دستی و قانون اساسی ضامن پیشرفت کشور است.

رئوفیان اضافه کرد: نجات کشور بسته به اقتصاد کشور است و نجات اقتصاد در طرح جامع اقتصاد مستقیم است که حزب ارائه کرده است.

 این فعال سیاسی اضافه کرد: اگر تایید نشوم و طبق تصمیم حزب از یک نفر حمایت کنیم طرح را به آن شخص ارائه می‌کنیم وبر اساس برنامه ارائه شده نظارت اصلی ما بر مسکن و ارز خارجی و طلا و مسکوکات خواهد بود. علاوه براین در این طرح کاهش ارزش پول ملی برطرف و ثروت به طور عادلانه توزیع می‌شود.

 وی با یادآوری سوابق خود در آموزش و پرورش اظهار کرد: من نیامده‌ام که دهانم باز باشد و گوش‌هایم بسته و باب تفکر بسته. من آمده‌ام تا بیشتر گوش‌هایم باز باشد و بین نخبگان ابزاری (کابینه) و نخبگان فکری کانالی ایجاد کنم تا مشکل کشور حل شود.

رئوفیان خاطرنشان کرد: اگر تایید صلاحیت شوم، با قدرت بدون ورود به حریم خصوصی دیگران برنامه‌هایم را می گویم. من این بداخلاقی‌هایی که آبروی مسلمان را می‌برند تا خودشان بالا بروند را قبول ندارم و معتقدم می‌توانم با توجه به اسناد بالا دستی و برنامه ۵ ساله کشور را مدیریت کنم.

وی درپاسخ به این سوال که فضای سیاسی و عرصه انتخابات کشور را چگونه می‌بینید، تصریح کرد: در سیاست باید خاکستری حرف زد و نمی‌توان شرایط را پیش بینی کرد چرا که به یک‌باره اتفاقی می‌افتد که پیش‌بینی‌ها را به هم می‌ریزد. با این حال من انتخابات را دو قطبی می‌بینم. البته احمدی نژاد یک پدیده است که اگر هم تایید نشود یک قطب خارجی ایجاد می‌شود.

 دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین یادآورشد: با این شرایط بین آقای رییسی و آقای لاریجانی رقابت سنگینی داریم و احتمالا به دور دوم کشیده می‌شود. اگر خاکستری‌ها در دور دوم به پای صندوق بیایند لاریجانی پیروز رقابت می‌شود.

رئوفیان تصریح کرد: آقای رییسی فردی فعال است و در جایگاه قوه قضاییه خوب کار می کند اما در حال حاضر افکار عمومی سوال می کند که او هم رییس قوه قضاییه بماند و هم نامزد رییس جمهور بماند در حالی که اگر تخلفی صورت بگیرد در دادگاه ها رسیدگی می شود و شائبه ایجاد می کند.  

وی درباره روش دیپلماسی خود در صورتی که رییس جمهور شود، گفت: سیاست خارجی ما چانه زنی با قدرت لازم است که در این صورت باید یک رییس جمهور با آرا بالا رای بیاورد و به لحاظ اقتصادی بتوانیم در جهان تاثیرگذار باشیم.

 داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: در هر کشوری روابط اقتصادی تیره و تار باشد روابط سیاسی نیز تیره می‌شود و در رابطه با برجام اگر مذاکرات به نتیجه برسد و به دیپلماسی اقتصادی بسیار اهمیت می‌دهم. اقتصاد کشورها از بازار جهانی و بین الملل تاثیر پذیری دارد و اقتصاد ایران نیز از اقتصاد بین الملل تاثیر پذیر است.

رئوفیان در پاسخ به اینکه چرا برخی افراد مسوولیت مشکلات را بر عهده گروهی خاص می‌بینند، گفت: این موضوع برگرفته از انداختن گناه به گردن دیگری و خود را کنار کشیدن است. در حالی که وضع موجود پدیده ای است که همه آن را درست کرده اند و کسی نمی‌تواند خود را تبرئه کند. وضع موجود محصول تمام دولت‌ها است و اینکه رجال بخواهند غر بزنند و گناه را به گردن یکدیگر بیندازند دردی دوا نمی کند و باید به فکر اصلاح کشور باشیم و این موضوعات بد اخلاقی‌های انتخاباتی است.

 این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: اگر در مناظره ها کسی بی ادبی و  فحاشی کرد و در حریم خصوصی نامزد دیگری وارد شد باید توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شود.  

رئوفیان تصریح کرد: مردم ما خسته هستند و فضای مجازی آلوده شده است و نامزدها روی اعصاب مردم می‌روند. رقابت باید مبتنی بر اخلاق و به دور از تخریب باشد. متاسفانه برخی از نامزدها می‌گویند مستقل هستند و رویه حزب گریزی اشاعه پیدا کرده است./ منبع : ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *