اخبار داغ

ائتلاف تحمیلی لاریجانی با اصلاح‌طلبان

اصلاح‌طلبان دنبال ائتلاف با لاریجانی نیستند؛ این رسانه‌های حامی لاریجانی هستند که احتمال ائتلاف را تقویت می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت: با توجه به اینکه چهره‌های اصلی جریان اصلاح‌طلبی از میدان رقابت خارج شدند و دیگر نه سیدحسن خمینی هست که همه اصلاح‌طلبان پشت او بایستند و نه […]

اشتراک گذاری
03 خرداد 1400
114 بازدید
کد مطلب : 51174

اصلاح‌طلبان دنبال ائتلاف با لاریجانی نیستند؛ این رسانه‌های حامی لاریجانی هستند که احتمال ائتلاف را تقویت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت:

با توجه به اینکه چهره‌های اصلی جریان اصلاح‌طلبی از میدان رقابت خارج شدند و دیگر نه سیدحسن خمینی هست که همه اصلاح‌طلبان پشت او بایستند و نه جواد ظریف حاضر به کاندیداتوری شده که اصلاح‌طلبان بتوانند روی محبوبیت اجتماعی او حساب باز کنند، حالا برخی ناظران تاکید دارند که به‌ خاطر شرایط پیش‌آمده بهتر است اصلاح‌طلبان روی استراتژی ائتلاف سرمایه‌گذاری کنند.

اصلاح‌طلبان از سال گذشته بارها اعلام کرده بودند نتیجه بررسی صلاحیت‌ها هرچه باشد، به سوی تکرار استراتژی ائتلاف با اصولگرایان میانه‌رو که زمانی حسن روحانی و حالا علی لاریجانی نماد این جریان است، نخواهند رفت.

حامیان لاریجانی سعی دارند احتمال ائتلاف را تقویت کرده و آن را احتمالی محتمل جلوه دهند. بر این اساس رسانه‌های نزدیک به علی لاریجانی و اصولگرایان میانه‌رو که این روزها در مسیر تبلیغ لاریجانی کار می‌کند،

در ۲۴ ساعت گذشته بیش از هر زمان از احتمال همراهی اصلاح‌طلبان با لاریجانی نوشته و گزارش داده‌اند. خبرها و گزارش‌هایی که البته عمدتا منبع روشنی ندارند اما عمدتا سعی دارند خط خبری ائتلاف جهانگیری با لاریجانی را پررنگ کنند.

روشن است که بدنه حامی اصلاحات و پایگاه اجتماعی این جریان سیاسی ائتلاف با لاریجانی را نمی‌پذیرد و به هیچ عنوان برای پذیرش آن آماده نیست.

در نتیجه اگر قرار بر کناره‌گیری کاندیداها به نفع یکدیگر باشد، اصلاح‌طلبان نهایتا بتوانند به نفع یکدیگر کنار بکشند؛ چراکه کناره‌گیری یک کاندیدای اصلاح‌طلب به نفع لاریجانی، آن‌طورکه رسانه‌های حامی او تبلیغ می‌کنند، احتمالا با واکنش بسیار منفی پایگاه اجتماعی جریان اصلاحات مواجه خواهد شد و بعید است نتیجه‌بخش باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *