اخبار داغ

موزه نفت‌سوزها در کرمان گشایش می‌یابد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، موزه نفت‌سوزها به‌عنوان پنجمین موزه از مجموعه طرح‌های مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت در باغ و عمارت کنسولگری قدیمی انگلیس در محله زریسف شهر کرمان، فردا با حضور مدیران صنعت نفت گشایش می‌یابد. اکبر نعمت‌الهی مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت بعدازظهر روز دوشنبه (۱۱ […]

اشتراک گذاری
12 اسفند 1399
122 بازدید
کد مطلب : 32129

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، موزه نفت‌سوزها به‌عنوان پنجمین موزه از مجموعه طرح‌های مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت در باغ و عمارت کنسولگری قدیمی انگلیس در محله زریسف شهر کرمان، فردا با حضور مدیران صنعت نفت گشایش می‌یابد.

اکبر نعمت‌الهی مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت بعدازظهر روز دوشنبه (۱۱ اسفندماه) طی نشستی با خبرنگاران در محوطه موزه نفت‌سوزها با اشاره به جایگاه و اهمیت ویژه این موزه در میان موزه‌های صنعت نفت گفت: فردا پنجمین موزه صنعت نفت در شهر کرمان افتتاح می‌شود. از سال ۱۳۹۳ که کار موزه‌ها آغاز شده تاکنون موزه‌هایی در شهرهای سبزوار، تهران و آبادان گشایش یافته و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: سال آینده نیز موزه‌هایی در مسجدسلیمان، کرمانشاه و مشهد مقدس افتتاح می‌شوند که شمار موزه‌های گشایش‌یافته در صنعت نفت کشور را به عدد هشت می‌رساند.

مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت تصریح کرد: پس از ۱۱۰ سال صنعت نفت در قالب «مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت» تصمیم گرفت آثار، تأسیسات و بناهای خود را ثبت کند و در معرض دید عموم مردم و نسل‌های آینده قرار دهد. در این مدت کوتاه پنج‌ساله توانسته‌ایم ۱۲۸ محل را در کشور ثبت ملی کنیم و بعضی از آنها در حال مرمت و نگهداری هستند.

منبع : شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *