اخبار داغ

مسئولان امورعشایرخوزستان با حضور در بنای یادبود استاد آبهمن علاالدین به این شخصیت بزرگ ادای احترام کردند

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پان(پایگاه خبری آنزان آنلاین)، هندس نوروز جمالپور که به همراه جمعی ازهمکاران به مناطق عشایری زلزله زده اندیکا سفرکرده بود, باحضور در بنای یادبود استاد آبهمن علاالدین در دامنه کوه تازار, ضمن ادای احترام به این شخصیت ملی گفت: آبهمن علاءالدین متخلص به مسعود بختیاری نقش […]

اشتراک گذاری
06 آبان 1400
76 بازدید
کد مطلب : 136021

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پان(پایگاه خبری آنزان آنلاین)، هندس نوروز جمالپور که به همراه جمعی ازهمکاران به مناطق عشایری زلزله زده اندیکا سفرکرده بود, باحضور در بنای یادبود استاد آبهمن علاالدین در دامنه کوه تازار, ضمن ادای احترام به این شخصیت ملی گفت: آبهمن علاءالدین متخلص به مسعود بختیاری نقش بسیار مهمی در زنده نگهداشتن زبان و ادبیات بختیاری داشته است. او در اشعار خود با بهره گیری از کلمات فارسی اصیل نهفته در زبان لری و همچنین احیای موسیقی سنتی این گویش، آثاری ماندگار در این عرصه از خود به یادگار نهاد.

معاون اداره کل امورعشایر ادامه داد : آبهمن علاالدین درجامعه عشایری, اسطوره ایست که اورا احیاکننده ی هویت ایلی و عشایری میدانند.

وی در ادامه گفت: این بنای زیبا که در دامنه کوه تاراز و مهمترین ایلراه کوچ عشایر بختیاری قراردارد, فرصتی فراهم میکندتا عشایر هرساله, دو باردر مسیرکوچ بهاره وپاییزه با آرمانهای معنوی استاد تجدیدمیثاق نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *