اخبار داغ

معرفی اجمالی قلعه شوش

در سال ۱۸۹۷ میلادی ژان ماری ژاک دو مورگان فرانسوی جهت تحقیق و اکتشاف به شوش آمد و جهت اسکان او وهمراهانش و نگهداری آثار باستانی مکشوفه عملیات ساخت  قلعه شوش آغاز شد. برای این کار بلندترین نقطه تپه های شوش یعنی اکروپل انتخاب گردید و قلعه ای به شکل قلعه های قرون وسطا و ذوزنقه ای شکل بر […]

اشتراک گذاری
07 مهر 1400
101 بازدید
کد مطلب : 134607

در سال ۱۸۹۷ میلادی ژان ماری ژاک دو مورگان فرانسوی جهت تحقیق و اکتشاف به شوش آمد و جهت اسکان او وهمراهانش و نگهداری آثار باستانی مکشوفه عملیات ساخت  قلعه شوش آغاز شد. برای این کار بلندترین نقطه تپه های شوش یعنی اکروپل انتخاب گردید و قلعه ای به شکل قلعه های قرون وسطا و ذوزنقه ای شکل بر روی آن ساخته شد. ساختمان این قلعه اغلب با خشت و بقایای باستانی آجرها و خشت های دوره های مختلف که در محوطه باستانی شوش باقی مانده بود بنا گردید ودر سال ۱۹۱۲ میلادی کار ساخت آن به پایان رسید. از این قلعه اکنون نیز به عنوان مرکز نگهداری و تحقیق آثار باستانی استفاده می شود.

آثار باستانی شوش که بخشی از تمدن کهن ایران‌زمین به شمار می رود، بی نظیر است و بناهای تاریخی آن از جاذبه‌های کم‌نظیر معماری جهان محسوب می‌شود.  گنجینه‌های میراث فرهنگی، باغ‌موزه قلعه تاریخی و جهانی شوش، کاخ آپادانا، کاخ داریوش، شهر شاهی، شهر پانزدهم، معبد جهانی چغازنبیل و آرامگاه حضرت دانیال (ع) از جاذبه های گردشگری شوش هستند. شوش از معروف‌ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بود. این شهر با داشتن آثار باستانی منحصر‌به‌فرد و ۲ اثر جهانی چغازنبیل در هفت تپه و قلعه تاریخی شوش، پذیرای جهانگردان خارجی از سراسر جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *