اخبار داغ

چهل جام معرفت از زیارت اربعین

قسمت قبل را مشاهده کنید. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، در ادامه کتاب “چهل جام معرفت از زیارت اربعین” آمده است: با دقت در روایت پرمعنا و واکاوی حرکت ماندگار و فرهنگ ساز جناب جابر، به درس ها و پیام های تربیتی، اخلاقی و سیاسی مهمی برمی خوریم که مهم ترین آنها عبارت اند […]

اشتراک گذاری
17 مرداد 1400
156 بازدید
کد مطلب : 96033

قسمت قبل را مشاهده کنید.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، در ادامه کتاب “چهل جام معرفت از زیارت اربعین” آمده است:

با دقت در روایت پرمعنا و واکاوی حرکت ماندگار و فرهنگ ساز جناب جابر، به درس ها و پیام های تربیتی، اخلاقی و سیاسی مهمی برمی خوریم که مهم ترین آنها عبارت اند از:

درسهای اخلاقی و عرفانی

  1. جناب جابر با نیت صادقانه و خالصانه و با استناد به کلام نبوی، خود را شریک جهاد بزرگ سیدالشهدا(ع) و یاران با وفای آن حضرت نمود و امکان سربازی مجازی و غائبانه امام حسین(ع) در هر زمان و مکان را برای همه، آرزویی دست یافتنی معرفی کرد.
  2. تشرف برای زیارت امام حسین(ع)، همواره به شجاعت و جسارت نیاز دارد، همچنان که جابر با انتخاب اولین اربعین برای این عبادت به اقدامی شجاعانه دست زد.
  3. سفر کربلا به طور معمول با رنج و سختی همراه است؛ همچنان که جابر برای رسیدن به کربلا، رنج سفر را بر خود هموار کرد و فاصله سیصد فرسخی مدینه تا کربلا را با وجود کهولت سن و نابینایی طی کرد.
  4. مشکلات و ناملایمات نباید ما را از سفر کربلا بازدارند، همچنان که کهولت سن و ناتوانی جسمی، جابر را از زیارت، آن هم در اوضاعی به شدت ناامن و پرخطر باز نداشت.

پیام های سیاسی و اجتماعی

  1. زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) حتی الامکان در هیچ شرایطی، هرچند ناامن و خطرناک نباید ترک شود، چراکه این عبادت نوعی مبارزه با عوامل شیطانی و حاکمان فاسد و در هم شکستن اقتدار آنهاست.
  2. زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) هر چند تنها و یا با یک همسفر و حتی همسفری نابینا مثل جابر نباید ترک شود، زیرا این حرکت حماسی بیانگر شرف و اقتدار شیعه است.
  3. زیارت امام حسین(ع) در ایام اربعین، مانوری باشکوه و همایشی صلح آمیز برای شیعه است.
  4. زیارت اربعین، نوعی جهاد مقدس و دفاع از مکتب و آرمان های شیعه است.

ادامه دارد

کاری از گروه “محقق” تجهیز نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *