اخبار داغ

پاسخ های کوتاه به پرسش های پرتکرار

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، پرسش های دینی را از جهات گوناگون و با معیار های متفاوتی از جمله: سن پرسشگران، موضوعات مورد پرسش، جغرافیای پرسش می توان دسته بندی نمود. همچنین براساس تعداد طرح پرسش از سوی مخاطبان نیزمی توان به تقسیم بندی پرسش های دینی پرداخت. با توجه به این معیار، برخی […]

اشتراک گذاری
23 تیر 1400
188 بازدید
کد مطلب : 71451

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، پرسش های دینی را از جهات گوناگون و با معیار های متفاوتی از جمله: سن پرسشگران، موضوعات مورد پرسش، جغرافیای پرسش می توان دسته بندی نمود. همچنین براساس تعداد طرح پرسش از سوی مخاطبان نیزمی توان به تقسیم بندی پرسش های دینی پرداخت. با توجه به این معیار، برخی پرسش ها را پرسش های پرتکرار و برخی نیز باید پرسش های کم تکرار نامید. بدون شک توجه به دسته اول و پاسخگویی به این پرسش ها، حجم زیادی از پرسش ها پاسخ داده می شوند و دغدغه فکری تعداد فراوانی از مخاطبان بر طرف می گردد.

قسمت اولی که مطالعه کردید مقدمه کتاب “پرسمان پرسش های پرتکرار” اثر “غلامرضا حیدری ابهری” بود. در این کتاب به ۵۰ پرسشی که در بین کودکان و نوجوانان وجود دارد، پاسخ داده شد و ما قصد داریم که با عنایت خداوند در هر قسمت به پرسش هایی از این کتاب بپردازیم.

(با توجه به پرسش های مطرح شده این کتاب و مطالب ویژه دانش آموزان است.)

پرسش اول: فرق “قرآن کریم” و “قرآن مجید” چیست؟

“قرآن کریم” و “قرآن مجید” فرقی با هم ندارند؛ کلمه “مجید” و “کریم” هر دو صفت قرآن هستند، مجید یعنی باشکوه و کریم یعنی شریف و گرامی.

ما دو قرآن نداریم که یکی کریم باشد و یکی مجید، چه بگوییم “قرآن کریم” و چه بگوییم “قرآن مجید” در هر دو صورت منظورمان همان کتابی ست که بر پیامبر(ص) نازل شده است. این درست مثل آن است که ما یک گل را نشان دهیم و یک بار بگوییم”این گل قرمز قرمز است” و بار دیگر بگوییم”این گل زیباست”؛ ما در این دو جمله، از یک گل سخن می گوییم که هم قرمز است و هم زیبا.

قرآن هم یکی بیشتر نیست که هم مجید است و هم کریم. در دنیا فقط یک قرآن چاپ می شود که گاهی روی جلد می نویسند “قرآن کریم” و گاهی عبارت “قرآن مجید” را می نویسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *