اخبار داغ

پاسخ های کوتاه به پرسش های پر تکرار۱۴

چرا قرآن به زبان عربی نازل شده است؟ به قسمت قبل مراجعه شود. به گزارش پایگاه خبری تهیز نیوز، پرسش چهاردهم مطرح شده در کتاب “پرسمان پرسش های پرتکرار” درباره دیدگاه اسلام درباره لذت بردن انسان ها است. چرا اسلام با لذت بردن انسان ها مخالف است؟ چه کسی گفته که اسلام با لذت بردن […]

اشتراک گذاری
10 مرداد 1400
189 بازدید
کد مطلب : 88815

چرا قرآن به زبان عربی نازل شده است؟ به قسمت قبل مراجعه شود.

به گزارش پایگاه خبری تهیز نیوز، پرسش چهاردهم مطرح شده در کتاب “پرسمان پرسش های پرتکرار” درباره دیدگاه اسلام درباره لذت بردن انسان ها است.

چرا اسلام با لذت بردن انسان ها مخالف است؟

چه کسی گفته که اسلام با لذت بردن انسان ها مخالف است؟! در زمان رسول خدا(ص) گروهی زندگی عادی خود را رها کردند و لذت های حلال را کنار گذاشتند و یکسره مشغول عبادت شدند. پیامبر(ص) آنان را سرزنش کرد و آنان را به خاطر کنار گذاشتن لذت های حلال مورد انتقاد قرار داد.

پس دین ما با لذت بردن انسان ها مخالفتی ندارد. اسلام تنها با بخش کوچکی از لذت ها که برای روح یا جسم ما زیان بارند، مخالفت کرده است. اسلام مخالف لذت بردن مردم نیست و به همین دلیل هم بیشتر لذت های دنیا را حلال شمرده است؛ اما چون سعادت انسان ها برایش مهم است، دسته ای از لذت ها را حرام کرده است.

خوردن شراب را که عقل را کم می کند، حرام شمرده است؛ مسخره کردن دیگران را که دشمنی می آورد، ممنوع دانسته است، قماربازی را که یک شبه آدم را بدبخت می کند و به خاک سپاه می نشاند، منع کرده است.

آیا مخالفت با چنین لذت های زیان آوری، عیب اسلام است یا امتیاز آن؟ خدا آن قدر لذت حلال در دنیا قرار داده است که ما به لذت های حرام نیاز پیدا نکنیم. این دنیا سفره بزرگی از نعمت های خداست که خدا تنها بخش کوچکی از آن را حرام شمرده است و این به معنی مخالفت با لذت بردن آدم ها نیست.

کاری از گروه “محقق” تجهیز نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *