اخبار داغ

معرفی باغ وزیر

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، این باغ و کوشک یکی از نفیس ترین باغها و کوشکهای ایرانی است که ویژگی های کامل یک کوشک و باغ ایرانی در آن دیده می شود.قدمت این باغ به دورۀ قاجار برمی گردد و امیرکبیر این خانه باغ را در محلۀ وزیرآباد فعلی احداث کرده بود. امیرکبیر و […]

اشتراک گذاری
17 تیر 1400
145 بازدید
کد مطلب : 64752

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، این باغ و کوشک یکی از نفیس ترین باغها و کوشکهای ایرانی است که ویژگی های کامل یک کوشک و باغ ایرانی در آن دیده می شود.قدمت این باغ به دورۀ قاجار برمی گردد و امیرکبیر این خانه باغ را در محلۀ وزیرآباد فعلی احداث کرده بود. امیرکبیر و عیال و فرزندانش نیز در این خانه باغ سکونت داشتند.او در دوران حضور خود در تبریز، خانه باغی به دور از حرم خانۀ ولیهعد برای خود احداث کرد، چراکه اکثر رجال و بزرگان آن دوره در بافت مرکزی تبریز و در نزدیکی حوض خانه ساکن بودند و در اطراف شهر نیز خانه باغ شخصی خود را داشتند.

خانۀ امیرکبیر نیز در درون باغ قرار داشت و بعد از عزیمت امیرکبیر از تبریز به تهران مورد استفاده واقع نشد و با گذشت زمان بیش از ۹۰ درصد آن تخریب شد، که با همت شهرداری و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این خانه باغ مرمت شد و به شکل اولیۀ خود بازگشت. این باغ بعد از مرمت به پارک عمومی تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *