اخبار داغ

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از تحویل ۳۴۰ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر کوچرو خوزستان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: در فاز اول ۳۴۰ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر کوچرو خوزستان تحویل شد. دکتر علی خدری با اشاره به خدمات گسترده ای که صنعت برق طی سالیان پس از انقلاب اسلامی به منظور تأمین برق مردم انجام داده، گفت: در حال حاضر […]

اشتراک گذاری
09 تیر 1400
96 بازدید
کد مطلب : 56522

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: در فاز اول ۳۴۰ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر کوچرو خوزستان تحویل شد.

دکتر علی خدری با اشاره به خدمات گسترده ای که صنعت برق طی سالیان پس از انقلاب اسلامی به منظور تأمین برق مردم انجام داده، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و همچنین تمامی روستاهای دارای کدبالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند و قصد داریم تمامی عشایر کوچرو را هم از نعمت برق بهره مند سازیم.
خدری با اشاره به اختصاص ۱۰۶۰ سهمیه مولد برق خورشیدی قابل حمل به عشایر استان گفت: در فاز اول ۳۶۰ سامانه به شرکت توزیع برق خوزستان تحویل شده که بر حسب جدول و با هماهنگی اداره کل امور عشایر خوزستان، بخشی از آن تحویل و بخشی در حال توزیع بین عشایر کوچرو است.

وی با بیان این که اعتبار این تعداد سامانه ۱۰۶۰۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات عوارض برق مصرفی تامین شده؛ و این سامانه ها قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارا هستند که روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین خواهد کرد .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در خصوص پرداخت هزینه سامانه ها گفت: تنها ده درصد قیمت تمام شده پنل ها توسط عشایر پرداخت خواهد شد و مابقی آن توسط این شرکت تأمین می شود.

این مقام مسئول صنعت برق خوزستان، آثار زیست محیطی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند توصیف کرد و با ابراز امیدواری گفت: با گسترش استفاده از انرژی های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت های فسیلی، تخریب جنگل ها و مراتع باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *