اخبار داغ

رئیس دادگستری شوشتر از عفو و بخشش اولیای دم محکوم به قتل در این شهرستان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، رئیس دادگستری شوشتر از عفو و بخشش اولیای دم محکوم به قتل در این شهرستان خبر داد. مصطفی آباد گفت: این تصمیم ۴۸ ساعت قبل از اجرای حکم گرفته و به دادگستری اعلام شد.وی با تشریح جزئیات پرونده، افزود: سال ۱۳۹۴ در جریان یک نزاع دسته جمعی، یکی از متنازعین […]

اشتراک گذاری
19 خرداد 1400
93 بازدید
کد مطلب : 137071

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، رئیس دادگستری شوشتر از عفو و بخشش اولیای دم محکوم به قتل در این شهرستان خبر داد.

مصطفی آباد گفت: این تصمیم ۴۸ ساعت قبل از اجرای حکم گرفته و به دادگستری اعلام شد.
وی با تشریح جزئیات پرونده، افزود: سال ۱۳۹۴ در جریان یک نزاع دسته جمعی، یکی از متنازعین به منزل همسایه خود پناه می برد و طرف دیگر دعوا که وی را دنبال کرده بود از مرد همسایه می خواهد که فرد پناهنده را به او تحویل دهد. مرد همسایه در دفاع از پناهنده خود با آن فرد بحث می کند و پس از مدت کوتاهی این بحث تبدیل به درگیری می گردد که مرد همسایه توسط آن فرد به ضرب گلوله به قتل می رسد و قاتل نیز متواری می شود.
آباد ادامه داد: پس از دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی پرونده، با تنفیذ حکم قصاص نفس از سوی دیوانعالی کشور، پرونده جهت اجرای حکم قصاص محکوم به قتل، به اجرای احکام ارجاع داده می شود.
وی خاطر نشان کرد: در این پنج سال، بزرگان و خیرین منظقه جهت جلب رضایت و بخشش اولیای دم واسطه شدند ولی نتیجه ای حاصل نشد و خانواده مقتول بر اجرای حکم قصاص پافشاری می کردند.
آباد بیان داشت: سرانجام با اصرار اولیای دم بر اجرای قصاص قاتل، مقدمات اجرای حکم فراهم شد اما با توجه به پشیمانی قاتل از ارتکاب این جنایت و درخواست وی و خانواده او از شورای حل اختلاف شوشتر برای جلب رضایت اولیای دم، اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان بلافاصله به این موضوع ورود کرده و با استفاده از ظرفیت سادات، خیرین و بزرگان منطقه بالاخره رضایت خانواده مقتول اخذ و اجرای حکم قصاص قاتل به مدت یک ماه به تعویق افتاد تا زمینه صلح و سازش در این پرونده فراهم شود.
رئیس دادگستری شوشتر در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش ها و زحمات دادستان، اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان، بزرگان، ریش سفیدان، خیرین و معتمدین منطقه در حل و فصل این پرونده، گفت: در فرصت اخذ شده دادستان، اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان، بزرگان، ریش سفیدان، خیرین و معتمدین منطقه با پیگیری های مستمر و برگزاری چندین جلسه با اولیای دم، موفق به جلب رضایت خانواده مقتول شدند و اولیای دم با حضور در دفترخانه اسناد رسمی با عفو و گذشت و ثبت رضایت، از قصاص قاتل صرف نظر کردند و زندگی دوباره به او بخشیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *