اخبار داغ

قائم‌شهر نارنجی شد

رنگ کرونایی نارنجی در یازدهمین روز ماه فروردین با افزایش شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری به مازندران برگشت و قائم‌شهر نخستین دریافت کننده چراغ نارنجی کرونایی در استان شد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز تا پیش از این مازندران در رنگ بندی زرد و آبی کرونایی قرار داشت و طبق ارزیابی سامانه […]

اشتراک گذاری
11 فروردین 1400
162 بازدید
کد مطلب : 39295

رنگ کرونایی نارنجی در یازدهمین روز ماه فروردین با افزایش شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری به مازندران برگشت و قائم‌شهر نخستین دریافت کننده چراغ نارنجی کرونایی در استان شد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز تا پیش از این مازندران در رنگ بندی زرد و آبی کرونایی قرار داشت و طبق ارزیابی سامانه ماسک این استان دارای ۱۶ شهرستان با وضعیت زرد و ۶ شهرستان با وضعیت آبی بود.سامانه ماسک امروز چهارشنبه در تازه ترین تغییر رنگ بندی کرونایی ، وضعیت شهرستان قائم‌شهر در مازندران را نارنجی تعیین کرد.طبق نقشه جدید همچنین وضعیت شهرستان های چالوس و فریدون‌کنار هم از آبی به زرد تغییر یافته است.

طبق این نقشه ماسک ، مازندران هم اکنون دارای یک شهرستان با وضعیت نارنجی ، چهار شهرستان آبی و ۱۷ شهرستان زرد است.

وزارت بهداشت از نیمه دوم سال ۹۹ رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور را با استفاده از سامانه ماسک اجرایی کرد. طبق این رنگ بندی ، نارنجی به معنای پرخطر ، زرد یعنی خطر متوسط و آبی هم به معنی خطر اندک است. رنگ قرمز هم به معنای بسیار پرخطر است. این رنگ بندی ها بر اساس نسبت میان آمار بستری بیماران روزانه و جمعیت هر شهرستان تعیین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *