اخبار داغ

افت فشار گاز جایگاه‌های سوخت مازندران را شلوغ کرد

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مازندران منطقه ساری گفت که علت اصلی ترافیک خودرویی در جایگاه‌های سوخت سی ان جی استان کاهش شدید فشار گاز به دلیل سرمای هوا است. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، سبحان رجب پور روز دوشنبه افزود : کاهش فشار گاز طبیعی انتقالی به جایگاه ها منجر به غیرفعال شدن تعداد […]

اشتراک گذاری
26 اسفند 1399
125 بازدید
کد مطلب : 36482

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مازندران منطقه ساری گفت که علت اصلی ترافیک خودرویی در جایگاه‌های سوخت سی ان جی استان کاهش شدید فشار گاز به دلیل سرمای هوا است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، سبحان رجب پور روز دوشنبه افزود : کاهش فشار گاز طبیعی انتقالی به جایگاه ها منجر به غیرفعال شدن تعداد زیادی از آنها شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت پخش فراورده های نفتی مازندران منطقه ساری ۸۰ جایگاه سوخت گاز طبیعی فعال دارد ، گفت : تقریبا تمامی این جایگاه ها با مشکل کاهش فشار مواجه هستند که البته بیشترین مشکل در شهرستان های سردسیر و انتهای خط لوله گاز است.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی مازندران منطقه ساری بیشترین مشکل را مربوط به شهرستانهای گلوگاه ، آمل ، بابل و بهشهر عنوان کرد و گفت : البته در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۰ جایگاه سوخت به شرایط عادی بازگشتند و پیش بینی می شود تا چند روز آینده و با گرم شدن دمای هوا و کاهش مصرف گاز خانگی وضعیت جایگاه های سوخت به روال عادی بازگردد.

هوای مازندران که از اواخر روز پنجشنبه گذشته رو به سردی گذاشت تا روز شنبه هفته جاری علاوه بر بارش سنگین برف که در برخی مناطق به حدود یک متر رسید، در بعضی مناطق دمای هوا را ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد کاهش داد که یکی از دلایل اصلی افزایش مصرف انرژی های گرمایشی به خصوص گاز محسوب می شود.

البته طبق پیش بینی هواشناسی مازندران دمای هوا تا پایان هفته رو به گرما خواهد بود که برای روز چهارشنبه در گرم ترین زمان به ۲۵ درجه سانتیگراد می رسد.

سرپرست روابط عمومی شرکت گاز مازندران، ضمن تایید کاهش فشار گاز افزود: متاسفانه با وجود اینکه فشار میانگین حدود ۳۰۰ بار باید باشد، در برخی مناطق فشار شبکه انتقال گاز به زیر ۲۰۰ بار کاهش یافته است. 

بابایی گفت: شهرستان های گلوگاه، بابل ، آمل در فشار زیر ۱۹۰ بار گاز طبیعی قرار دارند که پیش بینی می شود تا آخر هفته شرایط به طور کامل به شرایط عادی بازگردد.

وی همچنین تاکید کرد که اولویت شرکت گاز مشترکین خانگی است و تا به امروز گاز هیچ مشترکی به دلیل کاهش فشار قطع نشده است.

سرپرست روابط عمومی شرکت گاز وضعیت جایگاه های سوخت را نیز در حال بهتر شدن توصیف کرد و گفت: در حال تلاش هستیم تا فشار گاز را متوازن کرده و جایگاه ها را به مدار بازگردانیم.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *