اخبار داغ

حوزه علمیه بیشترین قرابت را با آموزش و پرورش دارد

حاجی میرزایی در جلسه ای با آیت الله اعرافی تصریح کرد: نهاد تأثیرگذار و اساسی حوزه‌ علمیه بیشترین قرابت را با رسالت و مأموریت‌های آموزش‌وپرورش دارد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری حوزه،محسن حاجی میرزایی، یک شنبه ۷ دی ماه، در برنامه «گفتگوی هفته» از سلسله برنامه‌های گفتگو بر محور تحول که با […]

اشتراک گذاری
07 دی 1399
139 بازدید
کد مطلب : 16626

حاجی میرزایی در جلسه ای با آیت الله اعرافی تصریح کرد: نهاد تأثیرگذار و اساسی حوزه‌ علمیه بیشترین قرابت را با رسالت و مأموریت‌های آموزش‌وپرورش دارد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری حوزه،محسن حاجی میرزایی، یک شنبه ۷ دی ماه، در برنامه «گفتگوی هفته» از سلسله برنامه‌های گفتگو بر محور تحول که با حضور آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ساختمان شهید رجایی، با حضور اعضای شورای معاونان، مدیران کل استان‌ها و روسای ادارات آموزش‌وپرورش سراسر کشور از طریق ویدئوکنفرانس و بستر شبکه شاد برگزار شد، با تسلیت ایام حزن و اندوه فاطمیه، اظهار کرد: بدون شک تعلیم و تربیت بزرگترین فرصت یک جامعه، برای ساختن آینده، شکل دادن شخصیت افراد، پرداختن به هویت آن‌ها و آماده کردن آن‌ها برای حضور کارساز در زندگی جمعی است.

وی افزود: بدون تردید تحقق اهداف این جهانی و آن جهانی افراد، در گروی بهره‌مندی مؤثر از این فرصت طلایی برای شکل دادن به زندگی انسان‌ها است.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: بهترین فرصت در اختیار آموزش‌وپرورش است و افراد بهترین سنین تأثیرپذیری، شکل‌گیری و یادگیری‌های پایدار خود را در مدرسه می‌گذرانند.

وی ادامه داد: نسل نو در این دوره سنی با استقبال و در کمال آرامش به دست خانواده‌ها به‌نظام تعلیم و تربیت سپرده می‌شوند و در یک دوره طولانی در اختیار آموزش‌وپرورش هستند تا ازنظر روحی تغذیه شوند و دانش و آگاهی‌های لازم را برای آینده خود و جامعه کسب کنند.

حاجی میرزایی ادامه داد: شاید یکی از مهم‌ترین سؤال‌های ما این باشد که تاکنون از این ظرفیت مهم چقدر و به چه کیفیتی استفاده کردیم؟

وی افزود: هرچند این مأموریت بزرگ به نهاد تعلیم و تربیت سپرده‌شده است، اما منحصر به آموزش پرورش نیست و مجموعه نهادهای متعدد دیگری هم درگیر امر تربیت نسل نو هستند، بنابراین باید دید این مجموعه تا چه میزان هم‌افزا بوده و تلاش‌ها و همکاری‌های آن‌ها تا چه حد در سطح جامعه منسجم بوده است.

عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین این نهادها، نهاد تعلیم و تربیت دینی است و نهاد تأثیرگذار و اساسی حوزه‌های علمیه است که بیشترین قرابت را با رسالت و مأموریت‌های آموزش‌وپرورش دارد.

وی ادامه داد: باید بررسی کرد ترکیب نهاد آموزش‌وپرورش و نهاد تعلیم و تربیت دینی تا چه میزان هم‌افزا بوده و توانسته است برای آینده این جامعه افراد شایسته‌ای را تربیت کند.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: نسل ما در معرض مخاطرات بسیار جدی است و پدیده‌های جدید به‌سرعت آرامش جامعه را در معرض خطر قرار می‌دهد و تعادل‌های روحی را دچار نوسان و کاستی می‌کند، بنابراین نهاد تعلیم و تربیت است که باید افراد را تجهیز و این مجال را برای آن‌ها فراهم کند تا روی پای خود بایستند و بتوانند از ارزش‌ها و باورهایشان دفاع کنند و مواجهه هوشمندانه و فعالی را با این تغییرات گسترده و فراگیر داشته باشند.

وی اضافه کرد: در کنار همه همکاری‌های متنوعی که بین حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش شکل‌گرفته و همراه با نتایج خوبی بوده است، اما باید از این ظرفیت بیش‌ازپیش بهره‌مند شد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: به‌جای تعبیر همکاری، نیازمند یک نگرش واحد و مشترک هستیم؛ نگرشی که بر جریان تعلیم و تربیت حاکم باشد و سطح فعالیت‌ها را از همکاری‌های موردی به سطح راهبردی و اساسی‌تری ارتقا دهد و آمادگی داریم تا در مورد این مسائل بیشتر فکر و گفتگو کنیم و از این فرصت طلایی به بهترین وجه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: استفاده مفید و مؤثر از این فرصت شاید مهم‌ترین مأموریتی باشد که امروز متوجه ما است و امیدوارم این نشست نقطه عطفی در توسعه همکاری‌های بین این دو نهاد مهم کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *