اخبار داغ

انتقاد رئیسی از مدرسه‌داری شخصی برخی مدیران

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سیدابراهیم‌رئیسی در رادیو فرهنگ اظهار داشت: اقتصاد کشور باید در خدمت ارتقای فرهنگی کشور و بخصوص آموزش و پرورش باشد. خرج کردن در آموزش و پرورش هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است. هم باید کیفیت آموزش افزایش یابد و هم عدالت آموزشی باید پیش رود. یکی از مشکلات آموزش و پرورش […]

اشتراک گذاری
13 خرداد 1400
110 بازدید
کد مطلب : 53034

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سیدابراهیم‌رئیسی در رادیو فرهنگ اظهار داشت:

اقتصاد کشور باید در خدمت ارتقای فرهنگی کشور و بخصوص آموزش و پرورش باشد. خرج کردن در آموزش و پرورش هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است.

هم باید کیفیت آموزش افزایش یابد و هم عدالت آموزشی باید پیش رود. یکی از مشکلات آموزش و پرورش این است که برخی مدیران به جای تمرکز بر مسئولیت خود و اجرای سند تحول بنیادین، به مدرسه‌داری شخصی روی می‌آورند.

آموزش و پرورش باید جایگاه اصلی کادرسازی و تربیت نیروی کشور باشد و نمی‌تواند با نگاه اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شود.

حوزه ناباروری یکی از جاهایی است که دولت حتما باید هزینه کند. مراکز ناباروری باید توسعه پیدا کند و بیمه‌ها به کمک بیایند.

مادران شاغل و محصل باید شرایط حمایت اداری و فرهنگی مناسبی داشته باشند و بتوانند به وظایف مادری خود با آرامش عمل کنند.

چرا باید پدری به فرزندش بگوید برو یاد بگیر که یک شبه پول‌دار شوی؟ وقتی رانت و فساد رواج پیدا کند ارزش واقعی کار دانسته نمی‌شود. ما در روز اول دولت پایان رانت و فساد را اعلام خواهیم کرد.

یکی از علت‌های کاهش کتابخوانی، گرانی محصول فرهنگی و کتاب است. ما چرا برای تولید مواد اولیه کتاب باید ارزبری داشته باشیم؟ کارخانجات بسیاری وجود دارند که می‌توانند مشکل کاغذ و قیمت کتاب را در داخل کشور حل کنند.

از انتقاد هنرمندان نباید واهمه داشت. زبان هنر گاهی زبان تیزی است که باید با آن به گفتگو نشست و از آن استقبال کرد.

بر خلاف تصور عمومی، بسیاری از هنرمندان وضع مالی خوبی ندارند. دولت باید برای حمایت از هنرمندان هم به لحاظ حقوقی و هم به لحاظ مالی به میدان بیاید.

تحقق آزادی بیان، آزادی اندیشه و آزادی‌های سیاسی طبق قانون اساسی وظیفه دولت است. حد آزادی بیان دلخوری و ناراحتی مسئولان نیست. همه مدیران دولت باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و انتقاد را نعمت تلقی کنند نه نقمت.

فضای مجازی ابزار نظات مردم بر دولت است نه برعکس. در دولت مردمی اینترنت با حداکثر سرعت با تامین زیرساخت‌های لازم گسترش خواهد یافت و زمینه‌ای برای شفافیت و نظارت مردم بر عملکرد دولت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *