اخبار داغ

بهره برداری از فاز دوم مجتمع صنوف خدماتی فنی و خودرویی علامه

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز، رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی از بهره برداری از فاز دوم مجتمع صنوف خدماتی فنی و خودرویی علامه خبر داد. بابک ربیعی با اعلام این خبر گفت: یکی از معضلات پیچیده ی شهرهای بزرگ قرار گرفتن انواع […]

اشتراک گذاری
13 شهریور 1400
158 بازدید
کد مطلب : 123441

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز، رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی از بهره برداری از فاز دوم مجتمع صنوف خدماتی فنی و خودرویی علامه خبر داد.

بابک ربیعی با اعلام این خبر گفت: یکی از معضلات پیچیده ی شهرهای بزرگ قرار گرفتن انواع مشاغل آلاینده و پر سرو صدا در هسته ی مرکزی شهر است که علاوه بر ایجاد اخلال در سیستم آمد و شد سریع اشکال نامتعارف و نازیبایی را به وجود می آورند  . وجود مشاغلی همانند آهنگری ،صافکاری ، تراشکاری ،جوشکاری و… در معابر و خیابان های اصلی شهر ها موجب ازدحام و ایجاد انواع آلاینده ها به ویژه آلاینده های صوتی می گردد بر همین اساس فاز دو مجتمع علامه به عنوان پروزه ای کاملا ضروری در اولویت و دستور کار سازمان قرار گرفت تا هرچه سریعتر همه ی مشاغل مشابه و مرتبط به این مجتمع منتقل شوند .

وی گفت : سازمان ساماندهی مشاغل شهری با تشویق بخش خصوصی و شاغلان در مشاغلی مانند جوشکاری ،آهنگری و .. به مشارکت ،احداث فاز دوم این مجتمع با ۶۵ واحد کارگاهی و پیش‌بینی شده است که در حال حاضر تعداد ۴۵ کارگاه  آن ساخته و به بهره برداری رسیده است.این پروژه در انتهای خ علامه واقع در منطقه ۷ می باشد .

ربیعی با یادآوری اینکه ابزار قانونی مناسب برای برخورد با مشاغل مزاحم در شهر داریم، تصریح کرد:: شهرداری موظف به اجرای آئین‌نامه اصناف و مشاغل مزاحم ابلاغی مصوب هیئت‌وزیران است و به موجب این دستورالعمل ، شهرداری با رعایت آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری و با ارائه ادله کافی، بررسی همه جانبه شرایط کارگاهی، نوع فعالیت و موضوع شکایت می تواند در زمینه نحوه ادامه فعالیت در محل، مهلت اعلام کند.

وی افزود: شهرداری به این منظور جهت صنوف مزاحم مهلت ۱۰ روز برای تمهیدات رعایتی و مهلت ۴۵ روز برای تمهیدات اجرایی در نظر می گیرد.

ربیعی اضافه کرد: شهرداری همچنین مهلت حداکثر تا ۹۰ روز برای واحدهای مشمول تعطیل قطعی و مهلت حداکثر تا سه سال برای انتقال به شهرک ها و نواحی صنعتی تخصصی صنفی مشروط به ارائه مدارک معتبر برای انتقال قطعی در نظر خواهد گرفت.

وی گفت: پس از ابلاغ نظریه شهرداری، ظرف مدت ۱۰ روز کاری، متصدی می تواند طبق تبصره ذیل بند (۲۰) ماده (۵۵) قانون شهرداری به نظریه شهرداری اعتراض کند. در صورت اعتراض، پرونده توسط شهرداری جهت طرح در کمیسیون به شورای اسلامی شهر ارسال و رأی قطعی در این زمینه صادر خواهد شد و رأی کمیسیون پس از صدور، توسط شهرداری به متصدی ابلاغ و پس از اتمام مهلت تعیین شده در متن رای، از سوی شهرداری قابل پیگیری و اجراست.

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی در خصوص اشتغال ایجاد شده در این مجتمع گفت : در مجتمع‌ علامه فاز یک و دو حدود ۴۰۰ نفر مشغول به کارهستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *