اخبار داغ

پاسخ های کوتاه به پرسش های پرتکرار ۱۰

قسمت نهم در رابطه با ارتباط نماز و گناه را از داست ندهید. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، غلامرضا حیدر ابهری دهمین قسمت را به پرسشی درباره فکر کردن به گناه اختصاص داده است. آیا فکر کردن درباره گناه هم گناه است؟ نه، فکر کردن به گناه، گناه نیست ولی می تواند آهسته آهسته […]

اشتراک گذاری
06 مرداد 1400
170 بازدید
کد مطلب : 85372

قسمت نهم در رابطه با ارتباط نماز و گناه را از داست ندهید.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، غلامرضا حیدر ابهری دهمین قسمت را به پرسشی درباره فکر کردن به گناه اختصاص داده است.

آیا فکر کردن درباره گناه هم گناه است؟

نه، فکر کردن به گناه، گناه نیست ولی می تواند آهسته آهسته ما را به سوی گناه بکشاند پس بهتر است حتی در فکرمان نیز گناهی انجام ندهیم. ما قبل از هر کاری، اول به آن فکر می کنیم و سپس به انجام آن علاقه مند می شویم و بعد هم آن را انجام می دهیم.

فکر کردن به یک کار، میل ما را به انجام آن افزایش می دهد و در پایان هم ما را به انجام آن کار وادار می سازد، در نتیجه برای آنکه به گناه آلوده نشویم، باید مراقب فکرمان باشیم که به طرف گناهان نرود و حتی در ذهن و خیالمان هم به گناه سرگرم نشویم.

در سخنی منسوب به امام علی(ع) آمده است: ” کسی که زیاد درباره گناه بیندیشد، گناهان او را به سوی خود می کشانند.” حضرت عیسی(ع) نیز از یکی از گناهان یاد کرد و مردم را حتی از اندیشیدن درباره آن گناه بازداشت و این کار را به به افروختن آتش در اتاق آراسته ای تشبیه کرد که گرچه شاید خانه را نسوزاند ولی دود آتش آن اتاق را قطعا سیاه می کند.

بر اساس این سخن، فکر کردن به گناه، یا آدمی را در گرداب گناه می اندازد یا آنکه حداقل، روح و جان آدمی را تیره و تار می سازد.

کاری از گروه “محقق” تجهیز نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *