اخبار داغ

پاسخ های کوتاه به پرسش های پرتکرار۹

چرا امام علی(ع) گفته زن ها ناقص العقل هستند؟ برای مشاهده پاسخ، کلیک کنید. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نهمین قسمت از کتاب “پرسمان پرسش های پرتکرار ” به رابطه نماز و گناه اشاره می کند. اگر نماز ما را از کارهای زشت بازمی دارد، پس چرا بعضی از نمازگزاران مرتکب گناه می شوند […]

اشتراک گذاری
06 مرداد 1400
189 بازدید
کد مطلب : 85169

چرا امام علی(ع) گفته زن ها ناقص العقل هستند؟ برای مشاهده پاسخ، کلیک کنید.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نهمین قسمت از کتاب “پرسمان پرسش های پرتکرار ” به رابطه نماز و گناه اشاره می کند.

اگر نماز ما را از کارهای زشت بازمی دارد، پس چرا بعضی از نمازگزاران مرتکب گناه می شوند و نماز هیچ تاثیری روی آنان ندارد؟

اولا ما نمی توانیم بگوییم که نماز هیچ تاثیری روی آنان نداشته است، گرچه آنان برخی گناهان را انجام می دهند ولی به احتمال زیاد نماز، آنان را از بسیاری گناهان بازداشته است؛ همین ها هم اگر نماز نمی خواندند، شاید گناهان بیشتری انجام می دادند؛ یعنی نماز به هر حال روی آنان تاثیری داشته گرچه تاثیر آن زیاد نبوده است.

ثانیا نمازی اثر کامل می گذارد که با شرایط لازم آن به جای آورده شود، نمازهای عجله ای و آخر وقت و بی حضور قلب، قطعا تاثیر چندانی نخواهد داشت. در این گونه موارد، مشکل از نماز نیست بلکه مشکل از نمازگزاری ست که آن را درست نمی خواند.

ثالثا نماز روی برخی از افراد، به مرور زمان تاثیر می گذارد. در زمان پیامبر(ص) جوان گناهکاری بود که در نماز جماعت هم شرکت می کرد. مردم نزد رسول خدا(ص) آمدند و به شکایت از آن جوان پرداختند و گفتند با اینکه او در نماز جماعت شما شرکت می کند اما گاه برخی ازگناهان را نیز انجام می دهد.

پیامبر(ص) فرمود:”بالاخره یک روز نماز این جوان، او را از بدی ها باز خواهد داشت.”

همان طور که پیامبر(ص) پیش بینی کرده بود، پس از مدتی آن جوان توبه کرد و از گناهان خود دست کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *