اخبار داغ

متخصصان پتروشیمی ۱۵ کشور جهان به ایران می‌آیند

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشستی خبری اظهار داشت: ۱۰ طرح کوچک و بزرگ پتروشیمی داریم که هدف‌گذاری کرده‌ایم امسال به بهره‌برداری برسانیم. وی افزود: البته با احتساب تعدادی از طرح‌های کوچک، امسال هر ماه یک افتتاح در صنعت پتروشیمی خواهیم داشت […]

اشتراک گذاری
06 اردیبهشت 1402
132 بازدید
کد مطلب : 154372

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشستی خبری اظهار داشت: ۱۰ طرح کوچک و بزرگ پتروشیمی داریم که هدف‌گذاری کرده‌ایم امسال به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: البته با احتساب تعدادی از طرح‌های کوچک، امسال هر ماه یک افتتاح در صنعت پتروشیمی خواهیم داشت تا با تلاش فعالان این صنعت، سهم صنعت پتروشیمی در رشد تولید که مورد تأکید مقام معظم رهبری در نام‌گذاری امسال بوده، محقق شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه “درحال حاضر ۷۰ مجتمع پتروشیمی در کشور بیش از ۵۵۰ گرید از انواع محصولات را تولید می‌کنند”، گفت: ظرفیت صنعت پتروشیمی ایران به ۹۲ میلیون تن رسیده و با افتتاح طرح‌های جدید، این ظرفیت تا پایان سال جاری به حدود ۹۵ میلیون تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: فاصله بین ظرفیت اسمی تولید و ظرفیت عملی آن، که کمتر از ظرفیت اسمی است، به خاطر مشکلاتی در تأمین تجهیزات و کالاها و همچنین تأمین سوخت است؛ در فصول سرد سال با محدودیت در تأمین گاز واحدهای پتروشیمی مواجه می‌شویم که این محدودیت، موجب کاهش تولید می‌شود.

شاهمیرزایی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی IPF در روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت‌ماه در تهران گفت: متخصصان و فعالان صنعت پتروشیمی از ۱۵ کشور دنیا، هفته آینده به ایران می‌آیند تا در این همایش مهم بین‌المللی حضور یابند، متخصصان و مدیرانی از کشورهای برزیل، چین، روسیه و چندین کشور اروپایی در بین این کشورها هستند.

وی افزود: هدف مهم تکمیل زنجیره ارزش را در همایش بین المللی IPF که همایشی علمی و معتبر در صنعت پتروشیمی است، دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطرنشان کرد: باید تمامی محصولات راهبردی پتروشیمی جهان را در ایران تولید کنیم و ضروری است تا از خام‌فروشی به سمت تولید و فروش محصولات نهایی برویم.

وی ادامه داد: شوربختانه اعلام می‌کنم که صنعت پتروشیمی کشور در بیش از ۲۵ درصد از کالا و تجهیزات و مواد شیمیایی، وابسته به خارج است و حتی در برخی واحدها، این میزان وابستگی به ۳۰ درصد می‌رسد؛ با فناوران و شرکت‌های دانش بنیان داخلی هم‌عهد شده‌ایم تا این تجهیزات که اغلب هایتک هستند را بومی‌سازی کنیم؛ و درحال حاضر بومی‌سازی تجهیزات دوار در دستور کار قرار دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *