اخبار داغ

یک نشست علمی- تخصصی در اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان برگزار شد

تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام ،حمزه عشوری در این نشست گفت: تالاب انزلی یکی از مهمترین تالاب‌های ایران است که به دلیل ارزش و اهمیت برای پرندگان آبزی و ماهیان به عنوان یک تالاب بین المللی معرفی شده است. این تالاب در سال ۱۳۷۱ به دلایل مختلف همچون کاهش کیفیت بخشی […]

اشتراک گذاری
27 بهمن 1401
108 بازدید
کد مطلب : 153011

تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام ،حمزه عشوری در این نشست گفت: تالاب انزلی یکی از مهمترین تالاب‌های ایران است که به دلیل ارزش و اهمیت برای پرندگان آبزی و ماهیان به عنوان یک تالاب بین المللی معرفی شده است. این تالاب در سال ۱۳۷۱ به دلایل مختلف همچون کاهش کیفیت بخشی از آب تالاب به دلیل ورود فاضلاب‌های شهری، صنعتی و کشاورزی وارد فهرست مونترو کنوانسیون رامسر شده است. در این ارتباط و به منظور پایش کیفیت آب تالاب انزلی، ماهانه پارامترهای فیزیکی، شیمیایی و میکروبی تالاب به‌وسیله اداره نظارت و پایش تالاب انزلی نمونه‌برداری و گزارش می‌شود و در این نشست علمی نتایج نه ماهه اخیر نمونه‌برداری انجام شده ارائه شد  و اعضاء به بحث و تبادل نظر در خصوص وضعیت کیفی آب در هر چهار بخش تالاب پرداختند. وی در ادامه گفت یکی از اهدف برگزاری این نشست به اشتراک گذاشتن اقدامات انجام گرفته شده بود و در این ارتباط از هر اقدام یا پیشنهادی که موجب بهبود کیفیت نظارت و پایش تالاب انزلی شده، استقبال می‌شود. او در ادامه افزود، دیگر عنوان ارائه شده در این نشست علمی  یک پروپوزال با عنوان “اندرکنش کمی و کیفی تالاب انزلی با آبخوان زیرین و دریای خزر” بوده که به‌وسیله یکی از محققان استان ارائه شد و با توجه به اینکه تالاب انزلی یک تالاب دریایی – ساحلی است و کمیت و کیفیت آب آن وابسته به دریای خزر است این موضوع به عنوان بحث دوم این نشست علمی برگزیده شد.
عباس عاشوری رئیس اداره حفاظت و احیا تالاب‌های محیط‌زیست گیلان نیز در این ارتباط گفت: این نشست علمی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها با حضور اعضای کارگروه حفاظت از اکوسیستم تالاب انزلی و با دعوت از اعضای هیات علمی، نمایندگانی از پژوهشکده‌های محیط‌زیست و سمن‌ها برگزار شد و هدف از برگزاری این همایش را به اشتراک‌گذاری نتایج بررسی‌های اخیر حفاظت محیط‌زیست استان و نقد و بررسی پیشنهاد جدید ارائه شده به‌وسیله یکی از محققان استان در ارتباط با حفاظت و احیای تالاب انزلی عنوان کرد. وی در ادامه گفت: اداره تالاب‌های حفاظت محیط‌زیست گیلان از هر گونه پیشنهاد و توصیه‌ که موجب حفاظت و احیای تالاب انزلی شود استقبال می‌کند و از همه محققان و پژوهشگران تقاضا نمود، پیشنهادهای اجرایی خود را به اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اعلام نمایند. وی در پایان تاکید کرد همه این پیشنهادها پس از بررسی‌های اولیه، در کارگروه حفاظت از اکوسیستم تالاب مطرح و پس از تایید و تصویب، قابلیت اجرا خواهند یافت.

روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست گیلان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *