اخبار داغ

بازرس خانه مطبوعات خبر داد؛ گزارش تخلفات و تصمیمات غیرقانونی در خانه مطبوعات خوزستان روی میز استاندار

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از تابناک خوزستان ، بازرسان خانه مطبوعات طی مکاتبه با استاندار خوزستان گزارشی از تصمیمات غیرقانونی و مغایر اساسنامه که اخیرا در خانه مطبوعات اتخاذ شده ارائه نمودند. متن این نامه به شرح زیر است: جناب آقای دکتر حسینی محراباستاندار محترم خوزستانبا سلام و دعای خیر […]

اشتراک گذاری
26 بهمن 1401
270 بازدید
کد مطلب : 152993

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از تابناک خوزستان ، بازرسان خانه مطبوعات طی مکاتبه با استاندار خوزستان گزارشی از تصمیمات غیرقانونی و مغایر اساسنامه که اخیرا در خانه مطبوعات اتخاذ شده ارائه نمودند. متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسینی محراب
استاندار محترم خوزستان
با سلام و دعای خیر

احتراماً به استحضار می رساند علیرغم مذاکرات شفاهی، مکاتبات و جلسات متعدد بازرسان خانه مطبوعات از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، تاکنون آن اداره کل نتوانسته به وظایف خود مطابق تبصره مصرح در ماده ۳۳ اساسنامه خانه مطبوعات مبنی بر میانجیگری جهت تغییر و تحول و انتقال قانونی مسئولیت عمل نماید، لذا با عنایت به موارد مشروحه ذیل از حضرتعالی خواستار رسیدگی به آن را دارد:
۱-در مورخه ۰۷/۰۳/۱۴۰۱ جلسه هیأت مدیره خانه مطبوعات با حضور مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار و منجر به تغییر ارکان هیأت مدیره و انتخاب مدیر جدید خانه مطبوعات گردید. تصمیمات متخذه در این جلسه بعلت فقدان شرایط عضویت دوتن از اعضای هیأت مدیره ( به شرح مندرج در بند ۲ و ۳ این نامه ) مغایر با مفاد اساسنامه و غیر قانونی بوده است.
۲-عضویت آقای رضا علیجانی در هیأت مدیره خانه مطبوعات از اردیبهشت ماه سالجاری بعلت واگذاری امتیاز «روزنامه شهر مردم» به خانم الهام فیروزی (مطابق با مستندات موجود در سامانه جامع رسانه های کشور و ردیف ۲۴ اعضای خانه مطبوعات استان خوزستان) مطابق تبصره ۵ و ۶ ماده ۲۱ اساسنامه لغو گردیده است. از آنجایی که ادامه حضور نامبرده در هیأت مدیره منوط به رعایت شرایط مندرج در تبصره ۵ و ۶ ماده ۲۱ بوده و این شرایط را فاقد شده، هرگونه مکاتبات، تصمیم گیری و سایر اقدامات ایشان از تاریخ مورد اشاره غیرقانونی بوده است.
۳-آقای مصطفی حلالی به استناد نامه مورخه ۲۲/۰۸/۱۴۰۱ مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به بازرس خانه مطبوعات از مورخه ۰۱/۰۲/۱۴۰۱ به استخدام فرمانداری مسجدسلیمان درآمده است. متعاقب آن با توجه به عدم دارا بودن بیمه مستمر رسانه ای (به شرح مندرج در تبصره یک ماده ۲۱ اساسنامه و پرینت سوابق بیمه نامبرده) عضویت وی در هیات مدیره خانه مطبوعات از تاریخ فوق الاشاره لغو گردیده است.
۴- با توجه به لغو عضویت آقای مصطفی حلالی آقای حسن سیلاوی( به عنوان علی البدل وی) مطابق ماده ۲۴ اساسنامه برای بقیه مدت مقرر بعنوان عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات در جلسات شرکت می نماید.
۵-علیرغم موارد پیش گفته، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان طی نامه شماره ۷۰۶۹/ص/۱۴۰۱ مورخ ۲۱/۰۸/۱۴۰۱ بدون توجه به مفاد مندرج در اساسنامه، مواردی را در خصوص خانه مطبوعات خوزستان طرح و انعکاس عمومی داده اند که مصداق بارز دخالت غیرقانونی در این نهاد صنفی می باشد :
الف- در این نامه اعلام گردیده بازرسان از هرگونه مکاتبه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها خودداری نمایند. در حالیکه قبل از این، آن اداره راساً با بازرسان مکاتبه می‌نموده و چنین تناقضی در رفتار این اداره قابل تأمل است. علاوه بر این، تبصره ذیل ماده ۳۳ اساسنامه صراحتاً به پیگیری موضوع از طریق مراجع قانونی و محاکم قضائی اشاره دارد.
ب- ادامه عضویت آقای مصطفی حلالی کارمند فرمانداری مسجدسلیمان بر طبق تبصره یک ماده ۲۱ اساسنامه خانه مطبوعات غیر قانونی اعلام شده است اما در این نامه بلامانع قید گردیده است. در حالی که سوابق انقطاع بیمه نامبرده از مورخه اول خردادماه ۱۴۰۱ در سازمان تأمین اجتماعی موجود است.
لذا مراتب جهت استحضار و دستور رسیدگی به حضورتان تقدیم می گردد.

با تقدیم احترام
بازرسان خانه مطبوعات استان خوزستان
صادق سلامت دوم -ایمان کاهکش

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *