اخبار داغ

مصاحبه ای اختصاصی با ورزشکار هادی قدیری معصوم

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، باتوجه به اهمیت و نقش تیم های پایه در آینده ورزش و نیاز به سرمایه گذاری بر روی آن ها با یکی از ورزشکاران این رده های سنی گفت و گوی صمیمی داشتیم تا با توجه به اینکه اغلب ورزشکاران در این سنین دانش اموز هستند بتوانیم از مشکلات […]

اشتراک گذاری
25 دی 1401
133 بازدید
کد مطلب : 152579

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، باتوجه به اهمیت و نقش تیم های پایه در آینده ورزش و نیاز به سرمایه گذاری بر روی آن ها با یکی از ورزشکاران این رده های سنی گفت و گوی صمیمی داشتیم تا با توجه به اینکه اغلب ورزشکاران در این سنین دانش اموز هستند بتوانیم از مشکلات این ورزشکاران و تداخل ورزش با درس بیشتر آگاه شویم.

مصاحبه گر: دکتر سید محمدرضا حسینی علی آباد – سردبیر پایگاه خبری تحلیلی تجهیز نیوز – فعال رسانه و مطبوعات

حسینی علی آباد: لطفا بیوگرافی مختصری درباره خود بیان کنید:
هادی قدیری معصوم متولد ۱۳۸۶/۳/۲۱ از اردبیل. دانش آموز رشته ی تجربی پایه دهم.
حسینی علی آباد: لطفا خلاصه ای از سوابق ورزشی خود را بیان کنید.
قدیری معصوم:
من در سن ۵ سالگی اولین فعالیت ورزشی خودم را در رشته ژیمناستیک آغاز کردم و مدت کوتاهی، حدودا یک سال ادامه دادم. پس از ژیمناستیک بخاطر علاقه شدیدم به فوتبال وارد این رشته شدم و در چند باشگاه مختلف مطرح به مدت سه سال فعالیت خودم را ادامه دادم. متاسفانه بر خلاف علاقه شدیدم به این ورزش زیاد استعداد آنچنانی نداشتم و ادامه ندادم. البته یکی از دلایل عدم موفقیت در این رشته  عینکی بودن من بود که باعث مزاحمت بود. بعد از فوتبال من وارد رشته والیبال شدم

حسینی علی آباد: لطفا نام چند مورد از اساتید و مربیان که به شما کمک کردند  و باشگاه هایی که در ان ها فعال بودید را بیان فرمایید:

 قدیری معصوم:اوایل زیر نظر استاد منصور ثوقی یکی از بزرگان اردبیل به تمرین پرداختم سپس به باشگاه مهرتابان اردبیل ملحق شدم و زیر نظر استاد جواد شیر علیزاده تمرینات خودمو ادامه دادم

حسینی علی آباد: معمولا در طول هفته چند جلسه و چند ساعت به تمرین می پرداختید

قدیری معصوم: معمولا سه جلسه تمرین در باشگاه ، هر کدام ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه.

حسینی علی آباد: باتوجه به موضوع بحث ما که پیرامون مشکلات ورزش حرفه ای در دانش اموزان است لطفا از سختی ها و مشکلاتی که با انها سر و کار داشتید چند نمونه بیان فرمایید.
قدیری معصوم:
خستگی بعد ورزش مهمترین مشکل، حرفه ای ورزش کردن در کنار درس است. چون وقتی فرد از لحاظ جسمی خسته می‌شود دیگر آن بازده کافی و مطلوب در درس خواندن را ندارد و ممکن است به درس او لطمه وارد شود.

حسینی علی آباد: به نظر شما میشود درکنار درس به ورزش حرفه هم پرداخت؟
قدیری معصوم:
بنظر من خیر.ولی بستگی به  کشش جسمی، توانایی و اراده هر فرد دارد. این حرکت واقعا اراده قوی میخواهد

حسینی علی آباد: باتوجه به این که مهم ترین مقطع هر ورزشی مقطع پایه یعنی نونهالان و نوجوانان می باشد که اغلب دانش اموز هستند چه توصیه یا راهکاری برای پیشرفت این رده ها دارید؟

قدیری معصوم: برگزاری مسابقات در طول سال تحصیلی با هماهنگی آموزش و پرورش. در این صورت ورزشکاران دیگر دغدغه درس و استرس غیبت در مدرسه را ندارن و با جدیت تمرین میکنند و طبیعتا کیفیت مسابقات هم افزایش میابد. در تابستان هم برگزاری مسابقات درون استانی زیاد و استعدادیابی.

حسینی علی آباد: درحال حاضر از فعالیت های حرفه ای ورزشی انصراف داده اید؟

بله
حسینی علی آباد: دلایل مهم و اصلی ادامه ندادن ورزش را میفرمایید؟
۱-مهمترین دلیل نداشتن آینده در استان اردبیل البته شاید بعضی ها اعتقاد دارند که نه اینطور نیس  و خیلی ها تونستن پیشرفت کنن اما اگر اغلب این افراد به واسطه هزینه های فراوانی که  پرداخت کردند و یا به واسطه مدیر برنامه ها یا سایر رابط ها به تیم های مختلف جذب شده و به بیان بهتر میتوان گفت که اصل شایسته سالاری کاملا در ورزش فراموش شده است
۲-سنگینی حجم درس

حسینی علی آباد: از نظر شما مهم ترین مشکلاتی که ورزش حرفه ای چه در استان شما و چه درسطح کشور درگیر آن هستید چه مواردی میباشند؟

قدیری معصوم: کم توجهی مسئولین به رشته والیبال بر خلاف سایر رشته ها مثل فوتبال

حسینی علی آباد: برنامه شما برای آینده چیست ایا دوباره به ورزش حرفه ای  بازخواهید گشت؟
قدیری معصوم:
بازگشت به والیبال بصورت حرفه ای خیر. به دلیل اینکه هیچ آینده ای  در استان اردبیل ندارد
حسینی علی آباد: درحال حاضر که از ورزش حرفه ای دور هستید آیا برنامه ای برای ورزش های سبک جهت حفظ سلامت بدن و امادگی جسمانی که چندین سال برای بدست اوردن آن تلاش کردید  دارید؟

قدیری معصوم: تمرینات کششی  و هوازی و پیاده روی.
حسینی علی آباد: ورزش چه تاثیری در زندگی شما داشته است؟
قدیری معصوم:
واقعا تاثیر خیلی عالی و مثبتی داشت چه از لحاظ روحی چه از لحاظ جسمی. با  قاطعیت میگویم  اگر آدم با فکری آسوده به ورزش بپرداز واقعا لذت بخش است و هر چقدر هم ورزش کند آنچنان خسته نمی‌شود و شاداب تر هم می‌شود چه از لحاظ روحی چه از لحاظ جسمی و من خودم کاملا درک کردم این موضوع رو.
حسینی علی آباد: حال که اولویت اول شما تحصیل است چه برنامه هایی برای آینده و درخشش در عرصه علم و تحصیل دارید؟
قدیری معصوم:
با توکل به خدا تمام تلاشمو میکنم و تمرکزم کاملا روی درس هست و سعی میکنم از رشته ی مورد علاقم،در دانشگاه خوب قبول بشم
حسینی علی آباد: بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که افراد تحصیل کرده در تمام عرصه ها از جمله ورزش حرفه ای موفق تر هستند و پس از کسب تحصیلات موفق تر از قبل به عرصه ورزش بازمیگردند. اما افرادی که همزمان به تحصیل و ورزش میپردازند به دلیل مشکلات موجود در هر دو عرصه نمیتوانند موفق ظاهرشوند نظر شما در این باره چیست؟

قدیری معصوم: کاملا موافقم. اگر کسی با خیال آسوده فقط تمرکزش روی یک حرف (حالا چه ورزش، درس یا هر رشته ای) باشد و با صددرصد توان تلاش کند قطعا موفق می‌شود.

حسینی علی آباد: هرگونه انتقاد ، پیشنهاد نسبت به ورزشی که در ان فعال بودید را بیان بفرمایید.
قدیری معصوم:
بنظرم فدراسیون والیبال  اردبیل فعالیت کمتری نسبت به سایر شهر ها دارد اگر مسابقات یا استعدادیابی های بیشتری برگزار شود بنظر من واقعا عالی میشه چون هم فضای رقابتی ایجاد میشه و همه با جدیت به کارشون ادامه میدن و اینکه استعداد ها شناخته میشن و شاید فرجی بشه بتونن برن باشگاه های خوب و آیندشون تامین بشه و هدر نشه استعدادشون. مخصوصا در مقاطع پایه که حتما باید برای استعداد یابی سرمایه گذاری شود.
حسینی علی آباد: چه توصیه ای به همسن و سال های خودتان که در عرصه ورزش  فعال هستند دارید؟
قدیری معصوم:
فقط دنبال علاقشون برن و با قدرت ادامه بدن و از روی حوس برای ورزش از درس عقب نمانند که خدایی نکرده حسرتی واسشون بوجود بیاد.

حسینی علی آباد: به عنوان حرف آخر هر گونه نکته،نظر یا موردی که لازم میدانید بفرمایید.
قدیری معصوم:
فقط تقاضا دارم که بیشتر به ورزش استان(نه فقط والیبال) توجه شود. خیلی استعداد های عالی در استان وجود دارند که اگر کشف شوند مایه سربلندی استان می‌شوند و دیگر حسرت داشتن تیم های قوی و با آبرو در سطح کشور را نخواهیم داشت.


این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *