اخبار داغ

برگزاری دوره منطقه ای فرماندهان تیم سحر با حضور ۶ استان به میزبانی اردبیل

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از  تایماز نیوز، حمید قویدل صبح ۲۳ آذر با اعلام این خبر افزود: دوره منطقه ای آموزش فرماندهان تیم سحر با حضور تیم های ۶ استان تهران، البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان غربی و اردبیل به مدت ۵ روز از تاریخ ۲۲ آذر ماه الی ۲۶ آذر برگزار می […]

اشتراک گذاری
24 آذر 1401
143 بازدید
کد مطلب : 151718

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از  تایماز نیوز، حمید قویدل صبح ۲۳ آذر با اعلام این خبر افزود: دوره منطقه ای آموزش فرماندهان تیم سحر با حضور تیم های ۶ استان تهران، البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان غربی و اردبیل به مدت ۵ روز از تاریخ ۲۲ آذر ماه الی ۲۶ آذر برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این دوره با مشارکت ۱۰ مدرس کشوری، ۶۴ نفر از اعضای شرکت کننده تیم سحر با همکاری یونیسف و حضور معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور به میزبانی استان اردبیل در شهرستان سرعین برگزار می شود.

این مسئول ادامه داد: یکی از ماموریت‌های مهم و خطیر جمعیت هلال احمر در حوادث مختلف، حضور به موقع تیم‌های امدادی در صحنه حادثه است و در کنار این حضور در راستای مداخلات روحی و روانی و ارائه به موقع حمایت‌های روانی از آسیب‌دیدگان و افراد بازمانده از حوادث، تیم سحر ایفای نقش می کند.

قویدل با اشاره به ماموریت های تیم سحر افزود: از اهم خدمات ارایه شده توسط تیم سحر در حوادث؛ می توان به ایجاد فضای دوستار کودک، حمایت های پایه روانشناختی، درمان شب ادراری و درمان کابوس های شبانه، اجرای تئاتر، اجرای مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری ، اجرای برنامه‌های مذهبی و قرآنی، گفتار درمانی ، بازی درمانی، شرکت در مراسمات سوگواری درگذشتگان حوادث، معرفی افراد نیازمند برای درمان به متخصصین مربوطه و …. اشاره کرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: در این دوره شرکت کنندگان با مباحث فرآیند راه‌اندازی فضای دوستار کودک، قواعد و اصول حمایت‌های روانشناختی، حمایت از کودک در شرایط اضطراری، پیشگیری از خشونت علیه کودک، پاسخ گویی در قبال جمعیت آسیب دیده، مفهوم و اصول حمایت از کودکان جداشده و مباحثی از این قبیل آشنا خواهند شد.

هلال احمر
  • منبع خبر : روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *