اخبار داغ

تجلیل آقای حسن صادقی یونسی از پیشکسوت هنر تعزیه آقای محمدحسین ذاکری یونسی و خانواده محترم شان به صورت تلفنی

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از هسته شهرشناسی (یونسی شناسی)؛ آقای حسن صادقی یونسی با این پیشکسوت هنر تعزیه “محمد حسین ذاکری یونسی” و خانواده ارجمند شان بصورت تلفنی؛ در جریان فعالیت های هنری مذهبی و احوالات وی قرار گرفت و از تلاش ها و خدمات ۶۰ساله وی با تقدیر نامه از سوی […]

اشتراک گذاری
15 شهریور 1401
102 بازدید
کد مطلب : 149465

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از هسته شهرشناسی (یونسی شناسی)؛ آقای حسن صادقی یونسی با این پیشکسوت هنر تعزیه “محمد حسین ذاکری یونسی” و خانواده ارجمند شان بصورت تلفنی؛ در جریان فعالیت های هنری مذهبی و احوالات وی قرار گرفت و از تلاش ها و خدمات ۶۰ساله وی با تقدیر نامه از سوی بخشدار ارجمند بخش یونسی و موسسه برگ زندگی تجلیل کرد.

صادقی  توجه به پیشکسوتان تعزیه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید تلاش کنیم تا این هنرِ با قدمت شهر یونسی به صورت اصولی و با رعایت آیین و اصول آن، به نسل‌های بعد منتقل شود.

وی ترکیب هنرها در تعزیه و گستردگی جغرافیایی اجرای آن را از جمله ویژگی‌های آن برشمرد و اظهار کرد: در تعزیه شعر، موسیقی و نمایش به کمک هم می‌آیند و هنری ناب و قابل توجه ارائه می‌کنند.(و بعضا در کاروانسرای تاریخی نمایش آیینی و مذهبی حال و هوای خاص دارد).

وی تصریح کرد: این هنر در بیشتر نقاط ایران سابقه اجرا داشته و همچنان اجرا می‌شود که این گستردگی جغرافیایی نشان از مورد اقبال بودن آن دارد.اما در شهر یونسی به جهت قدمت و سبک خاص اجرا می تواند قابلیت ثبت ملی و نیز اجرا در سوگواره های مخصوص داخلی و خارجی را داشته باشد.

گفتنی است : در پایان این گفتگوی تلفنی تصویرلوح سپاس اهدایی جناب دکتر رجایی (بخشدار یونسی )و استاد حمید علامه (مدیر موسسه برگ زندگی )از یک عمر زحمات و تلاش های محمد حسین ذاکری یونسی تقدیر و تشکر بعمل آمد.ضمنا ایشان گلایه می نمودند که کمتر کسی احوالپرشان است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *