اخبار داغ

تخصیص ۲۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اردبیل

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری  تایماز نیوز، داود شایقی اظهار کرد: با تصویب مجلس فرصت جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه تمدید شده و دستگاه‌ها با حوصله و متناسب با نیاز پروژه‌های خود باید نسبت به جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ اقدام کنند. وی تصریح کرد: همه ساله پایان […]

اشتراک گذاری
18 تیر 1401
176 بازدید
کد مطلب : 147642

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری  تایماز نیوز، داود شایقی اظهار کرد: با تصویب مجلس فرصت جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه تمدید شده و دستگاه‌ها با حوصله و متناسب با نیاز پروژه‌های خود باید نسبت به جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ اقدام کنند.

وی تصریح کرد: همه ساله پایان تیرماه آخرین مهلت جذب اعتبارات استانی بود که این مهلت و فرصت ارائه شده تا آخر شهریورماه تمدید شده و دستگاه‌ها باید در سه ماه باقیمانده جذب منابع را انجام دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات استانی که در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برای آن تصمیم‌گیری شد، یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع تخصیصی داشتیم که ۸۵۰ میلیارد تومان آن اسناد خزانه و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبارات نقد بوده است.

شایقی افزود: با تشکیل جلسات مستمر جذب در استان تاکنون بخش عمده‌ای از این منابع تخصیص پیدا کرده و تنها ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه باقی مانده که امیدواریم تا آخر شهریورماه شاهد جذب این منابع نیز باشیم.

وی با قدردانی از همراهی خوب دستگاه‌های اجرایی در جذب این اعتبارات به ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان و فعال و پیشرو در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: در کنار این اعتبارات، از محل سفر رئیس جمهور یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای استان اختصاص یافته بود که از این محل نیز بخشی از منابع جذب شده است.

شایقی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: عمده این منابع سفر رئیس جمهور برای پروژه راه آهن اردبیل و چهار خطه کردن راه‌های استان اختصاص یافته که از طریق راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها جذب این اعتبارات را نیز با سرعت بیشتر به نفع توسعه استان شاهد هستیم.

وی بیان کرد: در مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبارات را در سال ۱۴۰۰ به نفع استان شاهد هستیم که امیدواریم تا آخر شهریورماه منابع باقیمانده نیز جذب و صرف پروژه‌های عمرانی و زیربنایی شود.

شایقی از تکمیل و آماده افتتاح ۵۰ کیلومتر بزرگراه به همت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: در حالی که در همه مناطق استان توسعه بزرگراه‌ها با تلاش مضاعف اداره کل راه و شهرسازی در حال انجام است، ۵۰ کیلومتر از این بزرگراه‌ها آماده بهره‌برداری شده که با حضور مسئولان کشوری و استانی در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها خواهیم بود.

وی تلاش مدیران استانی را برای جذب همه منابع و اعتبارات ۱۴۰۰ یادآور شد و تصریح کرد: هیچ رقمی به خزانه برگشت داده نخواهد شد بلکه تلاش بر این است تا آخر شهریور همه منابع و ردیف‌های اعتباری جذب اجرای پروژه‌های عمرانی،‌ خدماتی و زیربنایی شود.

شایقی گفت: در سال‌جاری نیز سیاست‌گذاری‌ها برای توسعه استان در ابعاد مختلف به ویژه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح‌های اشتغال‌آفرین و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه‌های آب و خاک، زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، تکمیل سدها، توسعه بزرگراه‌ها، راه آهن اردبیل و طرح‌های اولویت‌دار دیگر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برای پروژه‌های آب شرب روستایی و عشایری نیز در کنار تکمیل سدها، ردیف‌های اعتباری مطلوبی در نظر گرفته شده که امیدواریم متناسب با سه رکن توسعه استان اعم از کشاورزی،‌ گردشگری و صنعت بتوان به توسعه این بخش‌ها کمک کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در سال‌جاری نیز بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان پیش‌بینی شده که امیدواریم با تلاش دستگاه‌های مختلف اجرایی شاهد جذب و تخصیص این منابع باشیم.

۸۰ درصد اعتبارات ۱۴۰۰ جذب شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ۸۰ درصد اعتبارات استانی و ملی از ردیف‌های اعتباری ۱۴۰۰ جذب شده است.

شایقی اظهار کرد: با مصوبه مجلس فرصت جذب اعتبارات و پایان سال مالی تا آخر شهریورماه تمدید شده و دستگاه‌ها از این فرصت برای جذب اعتبارات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: همه ساله آخر تیرماه پایان سال مالی بوده که این فرصت تا پایان شهریورماه تمدید شده و تلاش بر این است تا متناسب با نیاز استان در پروژه‌ها و طرح‌های مختلف جذب اعتبارات را شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت:‌ از محل اعتباراتی استانی در سال ۱۴۰۰ که در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسید، مقرر بود تا یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع به استان اختصاص یابد که ۸۵۰ میلیارد تومان آن اسناد خزانه بود.

شایقی افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی نیز برای استان جذب شده ولی از محل اسناد خزانه ۳۰۰ میلیارد تومان باقیمانده که امیدواریم تا آخر شهریورماه با تلاش دستگاه‌های اجرایی شاهد جذب این رقم از محل اسناد خزانه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور نیز یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای استان با اولویت پروژه‌های زیربنایی اختصاص یافته که از جمله این پروژه‌ها می‌توان تکمیل راه آهن اردبیل – میانه، بزرگراه‌های اجرایی و طرح‌های زیربنایی را در بخش‌های مختلف نام برد.

شایقی اضافه کرد: تا آخر شهریورماه بیش از ۵۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان با همت و تلاش راه و شهرسازی آماده افتتاح خواهد شد که انتظار می‌رود با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح و بهره‌برداری از این راه‌های مواصلاتی ایمن را شاهد باشیم.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل بیان کرد: در مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۰ استان اردبیل است که اجازه نخواهیم داد ریالی از این منابع تا آخر شهریور به خزانه برگشت بخورد.

وی سیاست توسعه اعتبارات در سال‌جاری را نیز تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، کمک به ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اعلام کرد و ادامه داد: در سطح استان برای پروژه‌های زیرساختی به ویژه شهرک‌های صنعتی، تکمیل سدها، اجرایی شدن چهار خطه‌ها و تکمیل راه آهن اردبیل – میانه منابع خاص در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در کنار این اولویت‌ها، برای حوزه آب شرب روستایی و عشایری و محورهای گردشگری نیز تأمین منابع انجام شده تا در مجموع سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبارات را در سال‌جاری شاهد باشیم.

مهلت جذب اعتبارات تا پایان شهریور تمدید شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: مهلت جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه سال‌جاری تمدید شده است.

شایقی اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس فرصت جذب اعتبارات که بیش از این تا پایان تیرماه تعیین شده بود، تا آخر شهریورماه تمدید شده و دستگاه‌ها با حوصله و متناسب با نیاز پروژه‌های خود فرصت جذب اعتبارات را تا آخر شهریورماه سال‌جاری دارند.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات استانی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان توزیع منابع را شاهد بودیم که ۸۵۰ میلیارد تومان آن به صورت اسناد خزانه و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز منابع نقد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: بیش از ۸۰ درصد این منابع در هر ۲ بخش تاکنون جذب استان شده و تا آخر شهریورماه فرصت جذب ۳۰۰ میلیارد تومان منابع باقیمانده از اسناد خزانه را داریم که امیدواریم دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تلاش مؤثری را انجام دهند.

شایقی افزود: صد درصد اعتبارات نقدی استان جذب شده و از ۸۵۰ میلیارد تومان اسناد خزانه نیز تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان جذب دستگاه‌های مختلف شده و تلاش بر این است تا با جذب ۳۰۰ میلیارد تومان ریالی از اعتبارات به خزانه برگشت نخورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع استانی، از محل سفر رئیس جمهور یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های مختلف تخصیص یافته که عمده این پروژه‌ها راه آهن اردبیل – میانه، بزرگراه‌ها و توسعه طرح‌های زیربنایی در سطح استان بوده که جذب منابع را برای این پروژه‌ها به تدریج شاهد هستیم.

شایقی اضافه کرد: تا آخر شهریورماه با تلاش راه و شهرسازی استان اردبیل ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان آماده افتتاح شده و با حضور مسئولان کشوری و استانی بهره‌برداری از این پروژه‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی از پیگیری‌ها برای جذب کامل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان و فعال شدن پروژه‌های متعدد خبر داد و بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ نیز برای استان اعتباری بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که جذب این اعتبارات با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های زیربنایی استان به ویژه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، تکمیل سدها و همچنین تکمیل چهار خطه‌ها و راه‌ آهن اردبیل در اولویت قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: برای پروژه‌های آب شرب روستایی و عشایری، تکمیل سدها و محورهای گردشگری نیز منابع خوبی اختصاص یافته که امیدواریم شاهد جذب و تکمیل این طرح‌ها و پروژه‌های مهم و اساسی در استان باشیم.

کد خبر: ۱۴۰۱۷۱۰۰۴۱۸۰۰۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *