اخبار داغ

آموزش رایگان سئو و بهینه سازی وب سایت در گوگل

بهترین روش برای یادگیری و درک مفهوم سئو وارد شدن به میدان و آغازسئو سایت است. اگر وبمستر هستید به جای اینکه بیشتر به مطالعه سئو بپردازید شروع به کار عملی کرده و سئو سایت خود را از همین حالا شروع کنید . اموزش رایگان سئو ۱- سئو داخلی On-page SEO سئو داخلی سایت و […]

اشتراک گذاری
06 تیر 1401
146 بازدید
کد مطلب : 473

بهترین روش برای یادگیری و درک مفهوم سئو وارد شدن به میدان و آغازسئو سایت است. اگر وبمستر هستید به جای اینکه بیشتر به مطالعه سئو بپردازید شروع به کار عملی کرده و سئو سایت خود را از همین حالا شروع کنید .

اموزش رایگان سئو

۱- سئو داخلی On-page SEO

سئو داخلی سایت و یا سئو درونی سایت اولین بخشی در بهینه سازی سایت است که باید به آن توجه داشته باشید. سئو داخلی سایت به معنی اقداماتی است که داخل سایت و در جهت افزایش رتبه سایت در موتور های جستجوگر انجام می شود. به طور مثال سرعت لود سایت، بهینه سازی کد های قالب و استفاده از عناوین مناسب برای پست ها از جمله فاکتور های سئو داخلی سایت هستند.

۲- سئو خارجی Off-page SEO

سئو خارجی سایت دومین بخش مهم در سئو است، تعریف سئو خارجی به این صورت است: به هر اقدامی که در بیرون از سایت و در جهت بهینه سازی سایت و افزایش رتبه سایت برای موتور های جستجوگر انجام می شود سئو خارجی گفته می شود مانند: دریافت سیگنال از شبکه های اجتماعی، دریافت و یا ساخت لینک و …

۳- تولید محتوا اختصاصی

پس از آماده سازی ساختار سایت به صورت بهینه کار عملی شروع می شود. اولین اقدام نیز برای شروع سئو به صورت عملی تولید محتوا مفید و اختصاصی است. سعی کنید محتوا را برای کاربران بنویسید و چراغ های قرمز و سبز افزونه های سئو اهمیتی ندهید. به هیچ عنوان محتوا سایتی را حتی با ذکر لینک منبع کپی نکنید و فقط به دنبال تولید محتوا اختصاصی برای کاربران باشید. با تولید محتوا هم می تواند سئو داخلی و هم سئو خارجی سایتتان را بهبود ببخشید.

۴- لینک بیلدینگ

حال وقت دریافت سیگنال از دیگر سایت هاست! دریافت لینک از سایت ها و یا صفحات مرتبط با موضوع سایت می تواند تاثیر چشم گیری بر روی رتبه سایت داشته باشد.

۵- یافتن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع وب سایت

یکی از مهم ترین اقداماتی که در هنگام شروع سئو ضروری است پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع طراحی وب سایت است چرا که با پیدا کردن این کلمات و افزایش رتبه آنها سایت می تواند کاربر بیشتری از موتور های جستجوگر دریافت کند. برای پیدا کردن این کلمات می توان از Google Keyword Planner و یا Google Trends استفاده کرد.

۶- به روز رسانی سایت

وب سایت های بروز از بازدیدی دوچندان از سایت های بدون بروزرسانی برخوردار هستند چرا که هم کاربران و هم گوگل سایت هایی که مداوم بروزرسانی می شوند را دوست دارند. سعی کنید رویه بروزرسانی سایت خود را به صورت منظم رعایت کنید مثلا هفته ای یک پست و یا روزی یک پست در سایت قرار دهید.

۷- برندینگ

بهترین راه برای دریافت کاربران به صورت مستقیم برندینگ و با همان برندسازی اینترنتی است. در صورتی که محتوای سایت شما آنقدر مفید باشد تا همه آن را در سایت ها و شبکه های اجتماعی معرفی کنند سایت شما تبدیل به یک سایت مرجع و یا همان برند می شود و می تواند هزاران کاربر را به خود جذب کند.

۸- سئو کلاه سفید

سئو و بهینه سازی سایت باید از طریق درست انجام شود، سئو به طور کلی شامل سه روش: سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری می شود، سئو کلاه سفید به معنی بهینه سازی درست و اصولی و ماندگار است، سئو کلاه سیاه به معنی تقلب و بهینه سازی غلط است و سئو کلاه خاکستری چیزی میان این دو است. سعی کنید سئو را به صورت white hat و یا همان کلاه سفید انجام دهید.

۹- UI و UX

ساختار قالب و زیبایی سایت شما یکی از عوامل بسیار مؤثر در بالابردن بازدیدکننده و برندینگ سایت است. سعی کنید تا حد ممکن از قالب های آماده استفاده نکنید و قالب سایت را به صورت اختصاصی و با گرافیکی مناسب طراحی کنید.

۱۰- محتوا پادشاه است

شعار بسیاری از سئوکاران از جلمه خود بنده جمله محتوا پادشاه است می باشد! گوگل و بیشتر موتور های جستجوگر اهمیت ویژه ای به سایت هایی که محتوا اختصاصی و مفید می دهد. محتوا Uniq و اختصاصی باعث می شود تا کاربران سایت شما را به عنوان یک سایت مرجع به دیگران معرفی کنند و باعث می شود که سایت به صورت طبیعی بک لینک دریافت کند.

۱۱- نکاتی که نباید در سئو رایگان انجام دهید

این نکات را به هیچ عنوان در سئو رایگان انجام ندهید:

  • اسپم کردن یک کلمه کلیدی در صفحه و استفاده بیش از حد از آن
  • خرید بک لینک از سایت های بی کیفیت و نامرتبط
  • استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی در هنگام ساخت لینک
  • گذاشتن نظر در دیگر سایت ها با کلمه کلیدی

۱۲- مطالعه

از طریق کتابهای اموزشی و مقالات سایت های مختلف

۱۳- Bounce Rate و یا مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت

هرچه مدت زمان ماندگاری کاربران در یک سایت و یا یک صفحه بییشتر باشد موتور های جستجوگر اهمیت بیشتری به آن صفحه می دهند. سعی کنید محتوا سایت خود را طولانی و با کیفیت بنویسید تا Bounce rate سایت را حداقل به زیر ۵۰ درصد بیاورید، برای اندازه گیری میزان بانس ریت می تواند از سایت الکسا و قسمت Bounce rate استفاده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *