اخبار داغ

خانه ملت، جای قوم گرایی و سمت گرایی نیست

خانه ملت، جای قوم گرایی و سمت گرایی نیست چندی پیش یک شهروندی که حالا نماینده همه مردم شهر است در ارتباط با انتصابات فلان اداره زبان به انتقاد گشود و نظرش را بیان نمود و در رسانه ها و شبکه های مجازی منعکس گردید.که قطعا چنین سخنانی ، آن هم از زبان یک نماینده […]

اشتراک گذاری
05 تیر 1401
55 بازدید
کد مطلب : 147048

خانه ملت، جای قوم گرایی و سمت گرایی نیست

چندی پیش یک شهروندی که حالا نماینده همه مردم شهر است در ارتباط با انتصابات فلان اداره زبان به انتقاد گشود و نظرش را بیان نمود و در رسانه ها و شبکه های مجازی منعکس گردید.که قطعا چنین سخنانی ، آن هم از زبان یک نماینده ای که سالها در تلاش برای کسب این کرسی بوده قابل تامل است.
قطعا همه شهروندانی که قرار است نماینده مردم شوند باید بدانند که خانه ملت خانه یک قوم خاص نیست و کسی که در این نقش و قالب می رود می بایستی این افکار را کنار نهاده و با استفاده از صلاحیت های قانونی خود در پی آبادانی شهر و استان باشد، نه اینکه مشغله وی انتصابات فلان اداره باشد.
در راهپیمایی ۲۲ بهمن همه اقوام زیر یک پرچم با مشتهای گره کرده شعار واحدی را سر میدهیم.
همه ما میدانیم یکی از مهمترین مسائلی که توانسته است آسیب های جبران ناپذیری به این استان ومرکز آن وارد کند همین مسئله قوم گرایی بوده است .

اما خوب است تاملی در این سخنان داشته باشیم ، سخنانی متفاوت تنها چند ماه قبل از همین نماینده عزیز :
◀️ اولین لازمه پیشرفت وحدت و وجود قومیت‌ها یک فرصت بزرگ برای کشور است.
◀️ ایجاد اختلافات قومیتی و متهم کردن دیگران به قومیت گرایی از سوی هر شخص و گروهی، محکوم است.
◀️ نمایندگان شهر در مجلس برای حفظ همگرایی اقوام شریف و مقابله با اختلافات قومی متفق بوده و حامی نیروهای بومی متخصص هستند.

این جملات همان شهروندی است که حالا نماینده مردم شهر است. عجیب است ولی واقعیت دارد.

اما خوب است توجه این نماینده گرامی را به سایر ظرفیت ها در استان و مرکز آن جلب کنیم :
از ظرفیت مناطق آزاد ،بنادر، تالاب ها ، کشاورزی ، پالایشگاه ها ، پتروشیمی ها بگویم یا از ظرفیت توسعه نیشکر و شرکت های فولاد و…(ظرفیت هایی که می تواند دهها قومیت دیگر در این استان و سایر استان ها را نیز آباد کند)

آقای نماینده گرامی ، وقتی عینک بدبینی بر چشمان ما باشد قطعا به همه رفتارهای اطرافیان خود بدبین خواهیم شد و اگر با عینک قوم گرایی کنیم ……
شایسته سالاری قطعا بهترین نگاهی است که شما میتوانید به همان مجموعه کوچک مورد نظر ببینید همه قومیت ها در همه رده ها در کنار هم چه در سمت های معاون،کارشناس و…
باورتون نمیشود ، پس به شنیده ها اعتماد نکنید ، مهمانشان شوید از میزبانی سازمانی آمیخته از اقوام مختلف لذت ببرید.

در پایان توصیه می کنم لنزتان را عوض کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *