اخبار داغ

عودت بیش از ۲۳۰ میلیون ریال به مالباخته توسط پلیس فتا کاشمر

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر از شناسایی متهم به کلاهبردی و استرداد مبلغ ۲۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال که از حساب بانکی یکی از شهروندان بدون اطلاع برداشت شده بود، خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری ترشیز خوان؛ سرهنگ حسین احمدی از شناسایی متهم به کلاهبرداری و استرداد مبلغ ۲۳۶ […]

اشتراک گذاری
27 فروردین 1401
80 بازدید
کد مطلب : 144425

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر از شناسایی متهم به کلاهبردی و استرداد مبلغ ۲۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال که از حساب بانکی یکی از شهروندان بدون اطلاع برداشت شده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری ترشیز خوان؛ سرهنگ حسین احمدی از شناسایی متهم به کلاهبرداری و استرداد مبلغ ۲۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال که از حساب بانکی یکی از شهروندان بدون اطلاع برداشت شده بود، خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا شهرستان مراجعه و عنوان داشت پیامکی مبنی بر ارسال ابلاغیه از یک سامانه برایم ارسال شده و پس از باز کردن پیام از من خواست وارد درگاه بانکی شوم و پس از ورود به درگاه اعلام شده و وارد کردن اطلاعات هویتی و مشخصات کارت بانکی ام متوجه شدم مبلغ ۲۸۷ میلیون ریال از حسابم برداشت شد و از شماره تلفن اینجانب برای چند نفر پیامک سامانه ثنا ارسال شد، لذا مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در راستای رسیدگی به پرونده با بررسی های صورت گرفته و اقدامات فنی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مبلغ ۲۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال از وجه برداشت شده از حساب شاکی بابت خریداری کالا ثبت سفارش شده و به حساب یک شرکت در یکی از استان های کشور واریز شده است که پس از هماهنگی قضایی نسبت به مسدودی حساب های مقصد و توقیف کالای اینترنتی خریداری شده اقدام شد.

احمدی بیان داشت: با سرعت عمل کارشناسان پلیس فتا شهرستان بلافاصله حساب کیف پول مقصد مسدود و مشخص شد وجوه شاکی صرف خرید یک دستگاه دوربین دیجیتال شده که با اقدامات و تلاش های سریع پلیس فتا عملیات خرید قبل از تحویل کالا کنسل و مبلغ ۲۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال به حساب شاکی مسترد شد.

فرمانده انتظامی کاشمر خاطرنشان کرد: اقدامات جهت شناسایی متهم اصلی و همچنین رهگیری مابقی وجوه برداشت شده از حساب شاکی در دست اقدام می باشد.

وی تصریح کرد: کلاهبرداران در ابتدا پیامکی را با عناوین فوق برای شهروندان ارسال می کنند که در این پیامک ها لینکی درج شده که شهروند پس از مراجعه و کلیک بر روی آدرس وارد صفحات فیشینگ می گردد با توجه به اینکه لینک ارسالی حاوی بدافزار است باعث می شود گوشی مالباخته هک که همان پیام از شماره قربانی برای صدها نفر دیگر ارسال شود.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر گفت: از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند و مبلغ عنوان شده نیز بسیار ناچیز است روی لینک کلیک کرده و اقدام به عملیات پرداخت وجه می‌کنند در حالی که لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمین اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده و نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

احمدی با اشاره به اینکه سایت‌ ثنا تنها سامانه رسمی قوه قضائیه برای ارسال ابلاغیه های الکترونیکی است، به همین جهت نیز پیامک های اصلی این سامانه فاقد لینک بوده و به هیچ عنوان با شماره سیم کارت شخصی و یا در شبکه های اجتماعی برای افراد ارسال نمی‌شود لذا از بازنمودن اینگونه پیامک ها خودداری کنید.

کد خبر: ۱۴۰۱۷۱۰۰۱۲۷۰۷۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *