اخبار داغ

توسعه دیجیتالی سرمایه انسانی سازمان : چابکی سازمان

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از صبح ملت نیوز، یادداشتی از فرزاد رمضانی راد دانش آموخته دکترای مدیریت دولتی،گرایش رفتار سازمانی ، به مناسبت روز ملی سرمایه انسانی مورخ ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۱: نیروی انسانی جزئی لاینفک و از جمله مهمترین منابع هر سازمان است . منابع انسانی در عصر دیجیتال، […]

اشتراک گذاری
26 فروردین 1401
197 بازدید
کد مطلب : 144384

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از صبح ملت نیوز، یادداشتی از فرزاد رمضانی راد دانش آموخته دکترای مدیریت دولتی،گرایش رفتار سازمانی ، به مناسبت روز ملی سرمایه انسانی مورخ ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۱:

نیروی انسانی جزئی لاینفک و از جمله مهمترین منابع هر سازمان است . منابع انسانی در عصر دیجیتال، بیانگر به کارگیری  فناوری های نوین و نظهور در جهت بهبود عملکرد و کارایی نیروهای سازمانی است. با دیجیتال سازی مدیریت منابع انسانی از طریق الویت سازی و هوشمند سازی فرایند ها ، نه تنها زمان آزاد بیشتری در اختیار متخصصین منابع انسانی قرار می گیرد، بلکه با کاهش مداخلات انسانی احتمال بروز خطا نیز کاهش یافته است. برای اتخاذ رویکرد مدیریت منابع انسانی دیجیتال با آن مواجه خواهد بود، فرهنگ سازی لازم برای چنین تحول دیجیتال است.

رمضانی راد افزود: در همین راستا، میدیران منابع انسانی به عنوان رکن اساسی سازمان باید در راستای موفقیت سازمان مهارت های  دیجیتال خود را ارتقاء دهند. همه گیری کرونا و تورم جهانی روبه رشد ،یکی از مواردی که کار نیروی انسانی مخصولا در زمان  پسا کرونا به ان نیاز دارند انعطاف پذیری بیشتر در کار است. سازمان ها باید با قابلیت ها و سرمایه انسانی درونی خود را بررسی و تغییرات لازم  برای جذب کارکنان با استعداد و بالقوه ایجاد نمایند ، تا بتوانند به مزایا کامل تحول دیجیتال دست یابند.

در پایان ایشان تصریح نمودند: دیجیتالی شدن منابع انسانی می تواند برای این مفهوم مدرن از تجربه کارمندان اعمال شود.تاثیر توجه به فلسفه وجودی سازمان در انعطاف پذیری ، خلاقیت سرمایه انسانی از عمده ترین  محورها است. توسعه دیجیتال منابع انسانی به عنوان پیش نیازی جهت دستیابی به توسعه  اقتصادی- اجتماعی- فرهنگی و ارکان رشد و توسعه سازمان در عصر جدید در مذیریت نیروی انسانی  است. در همین راستا توجه به فضای یادگیری دجیتال در جهت اینکه سازمان به سمت و سوی دیجیتال  شدن  بخش منابع انسانی حرکت کند اجتناب ناپذیر است.    


کد خبر: ۱۴۰۱۶۷۴۰۱۲۵۰۰۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *