اخبار داغ

معاون اقتصادی استانداری خوزستان: فولاد خوزستان می تواند در دنیا سرآمد باشد / حمایت از صنایع مرتبط با صنعت فولاد/ هم افزایی بخش های اقتصادی استان

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری گلبانگ زاگرس، رضا فتوحی معاون اقتصادی استانداری خوزستان در حاشیه دومین نمایشگاه صنعت فولاد با حضور در غرفه خانه مطبوعات استان خوزستان در خصوص برگزاری این نمایشگاه و اهداف و دستاوردهایش با اشاره به دلایل برگزاری نمایشگاه صنعت فولاد اظهار کرد : مهمترین فاکتوری […]

اشتراک گذاری
21 اسفند 1400
101 بازدید
کد مطلب : 143232

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری گلبانگ زاگرس، رضا فتوحی معاون اقتصادی استانداری خوزستان در حاشیه دومین نمایشگاه صنعت فولاد با حضور در غرفه خانه مطبوعات استان خوزستان در خصوص برگزاری این نمایشگاه و اهداف و دستاوردهایش با اشاره به دلایل برگزاری نمایشگاه صنعت فولاد اظهار کرد : مهمترین فاکتوری که در توسعه همه بخش های مختلف نقش بسزا و سازنده ای دارد ،بحث اطلاع رسانی شفاف و آگاهی دادن به گروه هایی که در این صنعت و حرفه تخصص دارند.

وی افزود: در این راستا شرکت فولاد خوزستان نیز مستثنی نیست .

فتوحی گفت: استان خوزستان پتانسیل بسیار بالایی در بحث توسعه فولاد دارد.

وی گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی در معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری خوزستان مصرانه پیگیری میکنیم این است که همه بخش های اقتصادی استان با هم، هم افزایی کنند.

فتوحی افزود: این هم افزایی در این ‌نمایشگاه مشهود است.

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر استان خوزستان رتبه دوم را در صنعت فولاد کشور دارد و با توجه به ساحل و دسترسی که به آب های آزاد دارد و همینطور ۳۳ درصد منابع آب کشور در خوزستان است.

فتوحی افزود: با توجه این و نیاز مبرم صنعت فولاد به آب سعی خواهیم کرد که خوزستان در سالهای آینده رتبه اول صنعت فولاد را کسب نمایند ‌.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به بحث آمایش سرزمینی در دولت سیزدهم ، گفت : صنایع باید به سمتی هدایت شوند که پتانسیل و استعداد صنعت مورد نظر در آن منطقه یا استان وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: صنایع این صنعت که مرتبط با بخش های مختلف صنعت فولاد در کشور است را بتوانیم به عنوان زنجیره ای این صنعت از مواد اولیه تا تولید و در نهایت مصرف در کنار هم قرار گرفته را در استان داشته باشیم.

فتوحی در پایان گفت: صنایع فولاد خوزستان از نظر درآمد ارزی و صادرات با توجه به اینکه به سواحل و آب های آزاد دسترسی دارد می تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد.

کد خبر: ۱۴۰۰۷۱۰۱۲۲۰۰۰۳۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *