اخبار داغ

به‌جای وایتکس و جوهر نمک از چه مواد شوینده‌ای استفاده کنیم

درصورتی‌که به دنبال جایگزین وایتکس و جوهر نمک به‌عنوان مواد شوینده، سفیدکننده، لک بر و پاک‌کننده هستید در ادامه قصد داریم تعدادی از محبوب‌ترین و بهترین مواد در حوزه نظافت و لکه‌گیری را به شما معرفی کنیم. استفاده از این مواد هم خطر کم‌تری دارد و هم می‌توانند به‌عنوان جایگزین وایتکس و جوهر نمک عملکرد […]

اشتراک گذاری
20 بهمن 1400
133 بازدید
کد مطلب : 142111

درصورتی‌که به دنبال جایگزین وایتکس و جوهر نمک به‌عنوان مواد شوینده، سفیدکننده، لک بر و پاک‌کننده هستید در ادامه قصد داریم تعدادی از محبوب‌ترین و بهترین مواد در حوزه نظافت و لکه‌گیری را به شما معرفی کنیم. استفاده از این مواد هم خطر کم‌تری دارد و هم می‌توانند به‌عنوان جایگزین وایتکس و جوهر نمک عملکرد مناسبی نیز داشته باشند و کار نظافتی شما را سریع‌تر پیش ببرند.

ابتدا اجازه دهید که به شما ثابت کنیم باید به دنبال جایگزین وایتکس و جوهر نمک باشید. این موارد نمی‌توانند برای شما گزینه‌های خوبی در شرایطی باشند که در منزل کودک خردسال دارید، حیوان خانگی نگه‌داری می‌کنید و یا این که به‌سلامت اعضای خانواده اهمیت زیادی می‌دهید. در واقع وایتکس یکی از بدترین مواد شیمایی است که روی دستگاه تنفسی شما تأثیرات بسزایی می‌گذارد. معمولاً بوی وایتکس خوب نیست و برخی شرکت‌ها حتی اقدام به تولید نمونه‌های بدون بو آن کرده‌اند. البته این مدل‌ها هیچ فرقی از نظر شرایطی که برای سیستم تنفسی شما ایجاد می‌کنند با نمونه‌های با بو ندارند.

بهترین شوینده جایگزین برای وایتکس

سفیدکننده و جرم‌گیر در حال حاضر می‌توانند جایگزین‌های خوبی باشند. اثر تخریبی این مواد روی سطوح به میزان قابل‌توجهی کم‌تر است همین‌طور در حال حاضر توسط برندهای ایرانی نیز تولید شده و می‌توانند حتی با عطر و ترکیبات خاص نیز خریداری شوند. ضمن این که وایتکس یکی از خطرناک‌ترین مواد برای سیستم گوارشی بدن انسان است. درصورتی‌که از این ماده برای پاک‌سازی آشپزخانه و محل غذاخوری استفاده می‌کنید باید بدانید که احتمالاً شما قادر نیستید اثر آن را به‌صورت کامل ازروی سطوح و یا ظروف و پارچه‌ها از بین ببرید. ضمن این که نظافت پس از آن نیازمند صرف زمان مشخصی خواهد بود. همین‌طور وایتکس و جوهر نک روی پوست تأثیر منفی می‌گذارند و سبب مسمومیت، سرگیجه و حالت تهوع می‌شوند.

سؤال بعدی که مطرح می‌شود این است که جوهرنمک به‌عنوان یک سفیدکننده و پاک‌کننده چه تأثیری روی سلامت انسان می‌گذارد. صریح و بی‌مقدمه باید بگوییم که جوهرنمک می‌تواند سبب ایجاد مشکلات تنفسی و همین‌طور حساسیت و عوارضی از جمله عطسه، التهاب شدید گلو، گرفتگی صدا، خفگی، در سنین کم‌تر التهاب حنجره، سوزش دستگاه تنفسی و همین‌طور زخم شدن بخش‌های مختلف بدن و ازدست‌رفتن مخاط دهان شود. اگر قصد شستشو و تمیزکردن سطوح و شیشه‌ها را دارید می‌توانید از شیشه‌شور چندمنظوره و ضدعفونی‌کننده سطوح استفاده کنید که توسط شرکت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود.

آیا جایگزین‌ها خاصیت شویندگی خوبی دارند؟

پس از این که ما مواد شوینده مختلفی را به‌عنوان جایگزین وایتکس و جوهر نمک به شما معرفی کردیم احتمالاً این پرسش مطرح می‌شود در نهایت آیا خاصیت تمیزکنندگی و نظافتی این مواد به‌اندازه وایتکس و یا جوهر نمک خواهد بود؟ باید بگوییم که اگر مواد مصرفی را به درست انتخاب کنید، بله! می‌توانید از آن‌ها در تمامی شرایط به‌عنوان جایگزین برای این دو ماده و ترکیب استفاده کنید.

البته توجه کنید که ضروری است این مواد تحت برندها و لیبل‌های معتبر طراحی و تولید شده باشند، در ترکیبات شیمایی آن‌ها از مواد استاندارد استفاده شده و در نهایت شرکت تولیدکننده روی بسته‌بندی نماد استاندارد و تأیید و کد استعلام اصالت را درج کرده باشد. معمولاً این‌گونه محصولات در نهایت زیر فیلتر سازمان بهداشت و سازمان استاندارد ایران قرار می‌گیرند. می‌توانید سفیدکننده و جرم‌گیر را در حجم و اندازه‌های مختلف خریداری کنید. علاوه‌برآن معمولاً جرم‌گیرها قیمت معقول‌تری نسبت به جوهرنمک دارند و خاصیت سفیدکنندگی آن‌ها نیز به دلیل استفاده از مواد خاص به‌مراتب بهتر است.

عوارض وایتکس و جوهرنمک در دوران بارداری و شیردهی

لازم دیدیم توضیحات جدی و تکمیلی در مورداستفاده از این ماده در خانه‌هایی بدهیم که یک زن باردار و یا صاحب فرزند خردسال و نوزاد حضور دارد. این مواد روی سطوح تأثیر طولانی‌مدت می‌گذارند و حتی خاصیت شیمایی آن‌ها پس از گذشت مدت‌ها نیز از بین نخواهد رفت. بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته این ماده‌ها روی گونه‌های گیاهی و جانوری نیز تأثیر می‌گذارند و می‌توانند موجب نقص در سیستم تنفسی کودک در خانه و یا روند رشد جنین شوند.

در چنین شرایطی حتی به‌صورت موقت باید قید وایتکس و جوهر نمک را بزنید و به سراغ دیگر مواد بروید. امروزه سفیدکننده و جرم‌گیر معطر، هزار منظوره شیرآلات حمام و همین‌طور مایع‌های لباس کودک می‌توانند گزینه‌های بهتری باشند. زیرا در مواد تشکیل‌دهنده این پاک‌کننده‌ها حد مجازی از مواد سفیدکننده استفاده شده است و به‌هیچ‌عنوان سبب بروز اختلال در سلامتی انسان نمی‌شوند.

جوهر نمک و وایتکس می‌توانند سبب سوختگی، التهاب پوستی، قرمز شدن بدن، خارش، تاول، نکروز و سیاه شدن پوست شوند. درصورتی‌که عادت دارید از این مواد برای تمیزکردن سرویس بهداشتی و حمام استفاده کنید باید بدانید که آسیب زیادی را به‌سلامتی اعضای خانواده خود وارد می‌کنید. بخصوص دیواره‌های حمام از جمله مهم‌ترین نقاطی هستند که نباید با استفاده از این مواد نظافت شوند. یکی دیگر از جایگزین‌های این مواد شوینده، سفیدکننده‌های چند لیتری هستند، می‌توانید از جرم‌گیر نیز استفاده کنید. جرم‌گیرها هم خاصیت تخریبی پایینی دارند و هم بی‌خطر هستند و بوی آن نیز به‌مراتب مطلوب‌تر است.

نتیجه‌گیری

در نهایت بازرگانی و عمده‌فروشی رز گل یکی از مرجع اینترنتی خرید عمده و با اطمینان محصولات شوینده از برندهای راپیدو، سافتلن، اکتیو، تست، گلرنگ، آترا و فرن است. در این روش خرید شما قادر به سفارش عمده محصولات به‌صورت کارتنی هستید. برای سازمان‌ها و اشخاص حقوقی فاکتور رسمی و با مهر صادر می‌شود، قیمت‌ها به‌صورت تخفیف و درب کارخانه محاسبه شده و همین‌طور امکان سفارش محصولات از برندها به‌صورت ترکیبی وجود دارد. کالا پس از ثبت سفارش در کم‌ترین زمان ممکن تحویل شما در هر نقطه از ایران باتوجه‌به استفاده از روش‌های ارسال و مدنظر مشتری انجام می‌گردد. می‌توانید از تخفیفات ویژه به‌صورت حجمی و ریالی در دوره‌های مختلف زمانی توسط فروشگاه عمده رز گل استفاده کنید.

از جرم‌گیرهای چند لیتری و حجیم گرفته تا مایع‌های دستشویی و سفیدکننده، تمامی این محصولات دارای تاریخ انقضای طولانی هستند و شما می‌توانید لیست قیمت هر محصول را به‌صورت کاملاً شفاف در جدول مربوط به محصولات شوینده مشاهده و سپس نسبت به ثبت سفارش اقدام کنید. بعلاوه این که معمولاً تمامی محصولات موجود از جدیدترین تولیدات این شرکت‌ها هستند. همان‌طور که خاطرنشان شدیم، برندها جز معتبرترین نام‌ها در زمینه تولید مواد شوینده در ایران هستند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *