اخبار داغ

نشست خبری اصحاب رسانه با رئیس کشتارگاه صنعتی اهواز در خانه سمن ها

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، رییس کشتارگاه صنعتی اهواز درنشستی که امروز یکشنبه با حضور خبرنگاران در خانه سمن ها برگزارشد اظهار کرد : راه اندازی کشتار گاه صنعتی رامین نه تنها صرفه اقتصادی ندارد ، بلکه به علت مسافت ۳۰ کیلومتری باعث ورشکستگی کشتارگاه […]

اشتراک گذاری
26 دی 1400
103 بازدید
کد مطلب : 141277

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، رییس کشتارگاه صنعتی اهواز درنشستی که امروز یکشنبه با حضور خبرنگاران در خانه سمن ها برگزارشد اظهار کرد : راه اندازی کشتار گاه صنعتی رامین نه تنها صرفه اقتصادی ندارد ، بلکه به علت مسافت ۳۰ کیلومتری باعث ورشکستگی کشتارگاه صنعتی اهواز هم می شود.

البرز کریمی با بیان اینکه کشتارگاه صنعتی اهواز سال ۹۴ راه اندازی شده است افزود: درهمان زمان درقانون و قرارداد قید شده بود که کشتارگاه سنتی ملاثانی تعطیل بشود ولی نه تنها تعطیل نشد بلکه تقویت هم گردید و به افرادی که مخالف ومعارض کشتارگاه صنعتی اهواز بودند مجوز احداث کشتارگاه در مسافت ۳۰ کیلومتری مان داده شد .

کریمی گفت : کشتارگاه صنعتی آبادان وخرمشهر هم رو به تعطیلی هستند و کشتارگاه اهواز هم درصورت راه اندازی کشتارگاه جدید زمین می خورد و ورشکست می شود .

وی افزود : وجود کشتارگاه های سنتی در کنار کشتارگاه های صنعتی منجر به رقابت ناسالم می شود . اگر قرار است کشتارگاه صنعتی جدید رامین که صرفه اقتصادی ندارد و مکان یابی آن بدون مطالعه وبررسی های لازم بوده است فعالیت کند ، کشتارگاه صنعتی اهواز با یک هزار و دویست نفر شاغل تعطیل خواهد شد .

کریمی تصریح کرد : کشتارگاه صنعتی اهواز دربهترین حالت با روزانه ۵۰۰ راس گوسفند و ۵۰ رارس گوساله فعالیت می کند یعنی تنها یک چهارم ظرفیت خود را بکار برده ایم و به هیج وجه کمبود ظرفیت نداریم و می توان گفت این مرکز به عنوان اولین کشتارگاه صنعتی استان و به روز ترین کشتارگاهی صنعتی ایران محسوب می شود .

این مقام مسئول گفت : با مجوز دادن به کشتارگاه های جدید در شهرهای دیگر استان مشکل نداریم و درشهرهای شمالی استان مانند شوشتر ، دزفول ، اندمیشک ، مسجدسلیمان،بهبهان زمینه احداث کشتارگاه صنعتی بیشتر است .

وی افزود: اینکه مجوزهای جدید صادر شده به علت تنوع خدمات رسانی آنها نیست ، چرا که هیچ گونه خدمتی نیست که ما در این کشتارگاه نتوانیم انجام دهیم .از این رو مجوز احداث کشتارگاه صنعتی باوی به لحاظ جمعیت کم و دام کم مشکل ساز است.

رییس کشتارگاه صنعتی اهواز بیان کرد : ظرفیت روزانه کشتار شهرستان باوی شاید ۵ راس گوساله و ۱۰۰ راس گوسفند باشدو با صدور مجوز برای کشتارگاه صنعتی باوی هم آنها دچار مشکل می کنند وهم کشتارگاه صنعتی اهواز زمین می خورد .

وی خاطر نشان کرد : مشکل اصلی ما که از گذشته تا کنون همچنان پا برجاست این است که عده ای منافع خود را در تغییر نمی بینند و بر ادامه وضع موجود اصرار دارند و در برابر هر اقدام بهداشتی جدید که در کشتارگاه صنعتی اهواز اتفاق می افتاد مقاومت می نمایند. نمونه آن مقاومت‌های شدید در ابتدای راه اندازی کشتارگاه صنعتی اهواز و مقاومت شدید اخیر آنان در برابر طرح بسته بندی و پیش سرد گذرانی آرایشات دامی است.

رئیس کشتارگاه صنعتی اهواز در ادامه جلسه به فعالیت غیر مجاز کشتار دام در برخی نقاط اهواز اشاره کرد و گفت : در برخی نقاط اطراف اهواز از جمله زرگان، شهرک اهواز، کارون، حمیدیه ، کوی الصاقی ، ٢٢بهمن ، بازار کیان ملاشیه به صورت غیر مجاز کشتار انجام می‌شود و اکثرا کم‌فروشی می‌کنند همچنین احتمال بیمار بودن این دام‌ها وجود دارد.

وی افزود: برخی رستوران ها و گوشت خود را از مراکز کشتار دام غیر مجاز خریداری می کنند لذا مردم باید اگاه باشند ، ضمن اینکه خود از این مراکز خریداری نکنند .


کد خبر: ۱۴۰۰۶۷۴۱۰۲۶۰۰۸۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *