اخبار داغ

کره شمالی قاچاقچی سریال “بازی مرکب” را به اعدام محکوم کرد

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان شخصی که سریال «بازی مرکب» را به کره شمالی قاچاق کرده بود، به اعدام محکوم شد. همچنین به گزارش خبرگزاری Radio Free Asia (RFA)، مردی که نسخه‌هایی از سریال پرفروش نتفلیکس «بازی مرکب» (Squid Game) را به کره شمالی قاچاق کرده بود، در […]

اشتراک گذاری
06 آذر 1400
135 بازدید
کد مطلب : 138445

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان شخصی که سریال «بازی مرکب» را به کره شمالی قاچاق کرده بود، به اعدام محکوم شد.

همچنین به گزارش خبرگزاری Radio Free Asia (RFA)، مردی که نسخه‌هایی از سریال پرفروش نتفلیکس «بازی مرکب» (Squid Game) را به کره شمالی قاچاق کرده بود، در حال پخش این برنامه به دانش‌آموزان یک دبیرستان، دستگیر و توسط مقامات، به اعدام محکوم شد.

خبرگزاری مستقل RFA که مقر آن در ایالات متحده است، گزارش داد که این سریال از چین بر روی درایوهای فلش USB قاچاق شده است و قاچاقچی با جوخه تیرباران، اعدام خواهد شد.

بنا به این گزارش، دانش‌آموزی هم که این درایو را خریداری کرده بود، به حبس ابد محکوم شد. شش نفر دیگر هم که این سریال را تماشا کردند، به پنج سال کار سخت محکوم شدند و معلم‌ها و مدیران مدرسه هم اخراج شده و به کار در معادن دورافتاده تبعید شدند.

در دسامبر ۲۰۲۰، کره شمالی، قانون «حذف تفکر و فرهنگ ارتجاعی» را تصویب کرد که ورود و انتشار مطالب فرهنگی مانند فیلم، نمایشنامه، موسیقی و کتاب را در این کشور ممنوع می‌کند.

بر اساس گزارش‌های گسترده، در آوریل امسال مردی به دلیل فروش درایوها و سی‌دی‌های حاوی مطالب کره جنوبی، در ملاء عام اعدام شد.

سایت تبلیغاتی کره شمالی Arirang Meari، سریال «بازی مرکب» را به عنوان «واقعیت غم‌انگیز جامعه وحشی کره جنوبی»، به نقد کشیده بود.

کدخبر:۱۴۰۰۷۰۲۰۹۰۶۰۰۴۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *