اخبار داغ

پروژه حفاری چهار حلقه چاه در یکی از پیچیده ترین میادین نفتی ایران در نفت شهر با موفقیت انجام شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، در اجرای طرح های توسعه ای شرکت ملی نفت ایران، پروژه حفاری در قالب EPD/EPC در یکی از پیچیده ترین میادین نفتی ایران در نفت شهر از سوی شرکت ملی حفاری ایران با موفقیت به اتمام رسید. به گزارش روابط […]

اشتراک گذاری
06 آذر 1400
70 بازدید
کد مطلب : 138474

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، در اجرای طرح های توسعه ای شرکت ملی نفت ایران، پروژه حفاری در قالب EPD/EPC در یکی از پیچیده ترین میادین نفتی ایران در نفت شهر از سوی شرکت ملی حفاری ایران با موفقیت به اتمام رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران غلامرضا آل محمود مدیر پروژه های حفاری شرکت روز شنبه (ششم آذرماه ۱۴۰۰) در این باره گفت: این پروژه شامل حفر یک حلقه چاه توسعه ای (جدید) و چهار حلقه چاه حفاری مجدد است که در گستره عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران انجام شد که در بخش تحت الارض پروژه با موفقیت به پایان رسید.

وی افزود: در حفاری و تکمیل چاه های شماره ۱۱ ، ۲۵ ، ۲۲ و شماره ۳۱(توسعه ای) دستگاه های حفاری سنگین ۳۵، ۴۸ و ۸۱ به کارگیری گردید که این دکل ها با پایان کار از منطقه ترخیص و در موقعیت های دیگر استقرار یافتند.

آل محمود اظهار کرد: میدان نفتی نفت شهر در استان کرمانشاه در نوع خود یکی از پیچیده ترین میادین نفتی در ایران و جهان است که در نقطه مرزی ایران و عراق واقع شده و از ویژگی های استثنایی آن می توان به گسل های فراوان و وجود گاز در لایه های سطحى اشاره کرد.

مدیر پروژه های حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: حفاری در این موقعیت می بایست با ضریب ایمنی بسیار بالا صورت می گرفت که در این ارتباط آموزش کارکنان و سطح آمادگی آنان و استفاده از تجهیزات برای پیشگیری از فوران و مقابله با نشت گاز گوگرد (H2S) از ابتدای کار مورد اهتمام ویژه قرار داشت.

آل محمود افزود: شرایط محیطی، لزوم پاکسازی منطقه، آسیب دیدن لوکیشن و قطع راه ارتباطی در جریان سیلاب سال ۹۸ و سرعت پایین حفاری به لحاظ قرار داشتن گاز در سطح را از مواردی عنوان کرد که در اجرای این پروژه پیش آمد.

مدیر پروژه های حفاری شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه این پروژه در دو بخش سطح الارض و تحت الارض توسط ملی حفاری در قالب مهندسی، طراحی و اجرا عقد قرار داد شده بود ، اظهار کرد: در زمان حاضر بخش تحت الارضی پروژه به اتمام رسید و سطح الارضی آن نیز در مراحل پایان کار قرار دارد.


کد خبر: : ۱۴۰۰۶۷۴۰۹۰۶۰۰۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *