اخبار داغ

ادعای جدید آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران

آژانس از اظهارنظر عجولانه با اهداف سیاسی بپرهیزد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادعایی جدید درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفته است:‌ ذخایر ایران شامل حدود ۱۱۳.۸ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده به شکل ترکیب UF6 با خلوص تا ۲۰ درصد بعلاوه ۳۴.۲ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده با خلوص تا ۲۰ درصد در […]

اشتراک گذاری
26 آبان 1400
181 بازدید
کد مطلب : 137719

آژانس از اظهارنظر عجولانه با اهداف سیاسی بپرهیزد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادعایی جدید درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفته است:‌

ذخایر ایران شامل حدود ۱۱۳.۸ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده به شکل ترکیب UF6 با خلوص تا ۲۰ درصد بعلاوه ۳۴.۲ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده با خلوص تا ۲۰ درصد در قالب سایر ترکیبات است.

آژانس تخمین زده ایران ۱۷.۷ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده تا ۶۰ درصد خلوص شکافت‌پذیر داشته باشد که در مقایسه با ماه آگوست تقریباً هشت کیلوگرم افزایش داشته است.

این نهاد با تکرار اتهام‌زنی‌ها علیه ایران ادعا کرد:

ایران همچنان به نقض بسیاری از محدودیت‌های توافق هسته‌ای از جمله سطح غنی‌سازی اورانیوم و ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود ادامه می‌دهد.

آژانس به سایت «تِسا» در کرج نیز اشاره کرد و مدعی شد:

آژانس قادر به نصب دوربین‌های جایگزین در این کارگاه یا بررسی اینکه آیا تولید لوله‌های روتور سانتریفیوژ و زیرین در آن از سر گرفته شده است یا خیر، نیست.

در این گزارش آمده است که بازرسان آژانس همچنان «در معرض بازرسی‌های فیزیکی شدید توسط مقامات امنیتی در تاسیسات هسته‌ای ایران قرار دارند.

سرپرست نمایندگی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی گزارش جدید آژانس، با اعلام این‌که به‌رغم تفاوت‌نظرهای فنی تعاملات دو طرف همچنان ادامه دارد، از اعضای این نهاد خواست از اظهارنظر عجولانه با اهداف سیاسی بپرهیزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *