اخبار داغ

گفتگو با موسس استارتاپ “توانمندسازی شبکه فروش بیمه بر پایه دکترین اقتصاد جبران”

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، دبیر بخش دانش و فناوری جناب آقای سید محمدرضا حسینی علی آباد با مدیر عامل و بنیان گذار استارتاپ توانمندسازی شبکه فروش بیمه، جناب آقای استاد پروفسور سید پدرام موسوی مصاحبه نمود. جهت آشنایی با سید پدرام موسوی و توانمندسازی شبکه فروش بیمه بر پایه دکترین اقتصاد جبران، با […]

اشتراک گذاری
26 آبان 1400
163 بازدید
کد مطلب : 137716

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، دبیر بخش دانش و فناوری جناب آقای سید محمدرضا حسینی علی آباد با مدیر عامل و بنیان گذار استارتاپ توانمندسازی شبکه فروش بیمه، جناب آقای استاد پروفسور سید پدرام موسوی مصاحبه نمود. جهت آشنایی با سید پدرام موسوی و توانمندسازی شبکه فروش بیمه بر پایه دکترین اقتصاد جبران، با این گفتگو همراه باشید.

جناب آقای موسوی از خودتان برایمان بگویید.

ضمن عرض سلام واحترام و آرزوی توفیق و سعادت برای حضرتعالی و عزیزان تلاشگر در رسانه وزین تجهیز نیوز، این جانب سید پدرام موسوی، ۴۳ ساله و با سابقه ۱۷ سال فعالیت در صنعت بیمه داخل و خارج از کشور در حوزه های بیمه مستقیم شامل نمایندگی بیمه و مدیریت شعبه بیمه آسماری در منطقه آزاد تجاری _صنعتی ارس و سرپرست شعبه اردبیل بیمه آرمان،کارشناس مسئول شرکت خدماتی بیمه برکت در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل، موسس شرکت کارگزاری بیمه های اتکایی و مستقیم در کشور ترکیه و فعالیت در حوزه کشورهای اوراسیا و مدرس سرفصل های متقاضیان نمایندگی، کارگزاری و ارزیابی خسارت بیمه را بر اساس آیین نامه شورایعالی بیمه و سابقه تدریس دروس مرتبط با بیمه های اتکایی و مستقیم در دانشگاه های کشورایران، جمهوری آذربایجان، جمهوری خودمختار نخجوان و ترکیه را دارم و همچنین تصدی گری شهردار منطقه شاهرود، کارشناس اقتصادی، بیمه و اجتماعی صدا و سیما، ناظر پژوهشی وزارت کار، مدیرعامل بنیاد توسعه کارافرینی و تعاون استان اردبیل، کارگزار گردشگری سلامت در کشورهای عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، جمهوری خودمختار نخجوان و افغانستان و سوابق رایزنی تجاری و بازرگانی و جذب منابع و سرمایه گذاری در کشورهای سوریه، عراق، جمهوری آذربایجان، ترکیه، روسیه و گرجستان را دارم.

از پنج سالگی ورزش و از ۱۴ سالگی به سمت و سوی شعر نو و سرودن آن، مقاله های ادبی و علمی، تالیف کتب دانشگاهی، ادیتور و عضو هیات تحریریه سایت ژورنال تخصصی BLUE APP(نماینده چندین ژورنال بین الملی در ترکیه) و از ۱۹ سالگی تاکنون روزنامه نگار و داور کنفرانس های ملی و بین المللی، عضو هیات تحریره نشریات و سایت های علمی و رییس شورای سیاستگزاری جشنواره پژوهشگران برتر که با همکاری شرکت  فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی برگزار می گردد، هستم.

چرا استارت آپ توانمندسازی نمایندگان بیمه و فعالیت آن به چه صورتی است؟

۱۲ تیرماه سال ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۰ از مقابل شعبه شرکت بیمه AXA در شهر استانبول کشور ترکیه عبور می کردم که ناگهان جرقه ای مبنی بر این که صنعت بیمه بعنوان یک نهاد تاثیر گذار در کشورها می تواند تحول بنیادین در اقتصاد داخلی و خارجی کشورها ایجاد نماید، پیدایش دیدگاه مبتنی بر” اقتصاد جبران” و ارائه این دکترین از سوی این جانب را کلید زد.

نمایندگان شرکت های بیمه، شاخ و برگ شرکت ها هستند. شرکت های بیمه با توسعه شبکه فروش خود درصدد ارزش آفرینی، توسعه بازار، افزایش ضریب نفوذ بیمه، گسترش فرهنگ بیمه در جامعه و جامعه پذیر نمودن بیمه و برقراری امنیت روانی در جامعه برای اقشار مختلف( تولید کننده، سازمان های دولتی و غیر دولتی و غیره) هستند تا در جامعه نسبت به ایفای نقش و تعهد اجتماعی خود ایفا نمایند. البته این موضوع بعضا با عملکرد و آثاری که برخی شرکت های بیمه در جامعه گذاشته اند بعضا مغایرت دارد که اینجانب حسب توانمندی شخصی و حس مسئولیت اجتماعی و تعهد اخلاقی در بین همنوعان خود، درصدد توانمندسازی شبکه فروش بیمه بصورت کاملا ریشه ای و اساسی نموده ام تا بتوانم سهم خودم را در جامعه نسبت به “بازگشت به خویشتن خویش صنعت بیمه” ایفا نمایم و بنا به ارائه “دکترین اقتصاد جبران” که صنعت بیمه نیز یکی از مولفه های اقتصادی و تاثیرگذار در این حوزه بیان شده و اینجانب درصدد توانمندسازی افراد در مسیر نیل به توسعه اقتصادی، ارزش آفرینی و برقراری جایگاه واقعی صنعت بیمه در کشور را دارم.

در کشور ما کارشناسان بیمه با کمبود خوراک اطلاعات مرتبط با بیمه و علوم مرتبط با اکادمیک بیمه را دارند. نیروهای سیاسی به حوزه ها و مراکز اقتصادی ورود کرده و با هدف تامین منافع یک قشر خاص، صنعت بیمه را به بیراهه کشانیده که نهایتا حقوق مردم در حوزه بیمه به سرمنزل واقعی خود نرسیده و صنعت بیمه در جامعه کشورمان دچار چندگانگی شده و از مسیر اصلی خود خارج شده است. لذا این آسیب های احصا شده این جانب را واداشت تا با این استارت اپ بتوانم افزایش سطح کیفی بیمه و توسعه و پایداری ان در قالب مدیریت استراتژیک نمایندگی بیمه گام بردارم و جامعه آماری صنعت بیمه را برای ایفای تاثیر مثبت در جامعه یاری نمایم.

مخاطبان این استارتاپ چه کسانی هستند؟

مخاطب مستقیم، شبکه فروش صنعت بیمه و مخاطب غیر مستقیم اقشار مختلف جامعه هستند که از خدمات مختلف بیمه ای در جهت پوشش ریسک های ناشی از اقدامات خود اقدام می نمایند. چنانچه شبکه فروش نسبت به تاثیر خود در جامعه آگاه بوده و اشرافیت کافی داشته باشند، جامعه در استفاده از خدمات بیمه ای با آرامش خاطر و راحت تر به سراغ بیمه گران خواهد رفت.

طریقه استفاده از این استارتاپ را بیان کنید.

مخاطبان بالفعل این استارت آپ فراگیران بیمه مرکزی که قصد تاسیس دفتر نمایندگی از شرکت های بیمه را دارند، می باشد. برای هر دوره از متقاضیان نمایندگی بیمه، گروهی در واتساپ راه اندازی می شود که ازبدو آموزش پژوهشکده بیمه تا راه اندازی دفتر نمایندگی اهداف این استارت اپ در کنار و همراه متقاضی نمایندگی در قالب یک مشاور امین می باشد.

آیا مشابه این استارتاپ در ایران وجود دارد؟

خیر.

آیا استارت آپ توانمندسازی نمایندگان بیمه به بازار راه یافت؟

تاکنون این استارت اپ تجاری سازی نشده و تمام خدماتی که تاکنون به فراگیران ارائه شده، صرفا بخاطر “خواسته قلبی” اینجانب و در مسیر “توسعه فردی شبکه فروش” صورت گرفته است.

استارت آپ توانمندسازی نمایندگان بیمه رقیبی هم دارد؟

خیر.

تا این لحظه بازخورد کاربران چگونه بوده است؟

خوشبختانه تا این لحظه بازخورد بسیار مطلوبی داشته است.

آیا برای این استارت آپ سرمایه گذاری را جذب کرده اید؟

برای این استارت آپ نیاز به سرمایه گذاری معنوی کمسیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، معاونت محترم بیمه و بانک و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارائی، شورایعالی بیمه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و پزوهشکده بیمه را داریم.

برای این استارت آپ، بزرگترین چالشی که تجربه کرده اید، چه بوده است؟

نبود زیرساخت های مطلوب اموزش آنلاین طبق استانداردهای جهانی از عمده چالش این استارت آپ می باشد.

آینده استارت آپ توانمندسازی نمایندگان بیمه را چگونه می نگرید؟

با توجه به این که جامعه آماری استارت آپ( شبکه فروش بیمه) و کارکنان ستادی شرکت های بیمه نیاز به توانمندسازی، به روز اوری، به هنگام سازی و آموزش کیفی و بین المللی را دارند تا نسبت به ایجاد انگیزه شغلی و راهبردی مناسب با نظر مشاورین داشته باشند، قطعا تغییرات بنیادین با مولفه های “دکترین اقتصاد جبران” در بر خواهد داشت.

و سخن آخر …

رشد و توسعه اقتصاد در کشورها تابع یک مدل خاص و مبتنی بر تولید و ایجاد بسترهای مناسب و بومی سازی شده است که تحت زیر ساخت فرهنگی _ اجتماعی را می طلبد، می باشد. قطعا همگرایی نهادهای متولی و تاثیر گذار در حوزه بیمه می توانند در جبران هدر رفت منابع و جهش این صنعت بر پایه آموزش سیستماتیک با بهره مندی از تولیدات فکری و به روز دنیا در کشور اقداماتی بنیادین و ماندگار انجام داده و بستر را برای ادامه فعالیت نسل بعدی فراهم نمایند.

به رسم ادب و احترام و دینی که نسبت به افرادی که تحت هر شرایطی در رشد و توسعه فردی اینجانب در صنعت بیمه داشته اند را برایتان معرفی می نمایم تا عملکرد و اثربخشی این عزیزان الگویی برای سایرین باشد:

استاد آیت کریمی مدیرعامل وقت بیمه آسماری، جناب آقای بهزاد ایثاری، جناب آقای بهنام ایثاری، جناب آقای قدرت عباس زاده بازنشسته وفعال ۴۰سال صنعت بیمه، مهندس فرزان فروزان فر، مهندس صادق طالب زاده، در حوزه اجرایی برایم تاثیرات شگرفی داشته اند.

باید در اوج احترام و صداقت عرض نمایم، مدتی بود که درصدد اخذ کد تدریس از بیمه مرکزی برای فراگیران بیمه بودم که مدیر موسسه آموزشی” کلینیک مدیریت آذربایجان” جناب آقای دکتر سید مهدی حمیم اسکویی و کارشناس ارزشمند این موسسه سرکار خانم مهندس مهسا قنبرزاده نقش اساسی را در اخذ کد تدریس بنده داشته و نهایتا خانم مهندس الهه خانی و آقای مهندس سامان برهانی بعنوان کارشناسان موسسه بنده را همراهی نمودند تا دوره های آموزشی پژوهشکده را برگزار نمایم و نهایتا کیفیت آموزش و تسری آن به سایر آموزشگاه ها در کشور باعث پیدایش این استارت آپ شد.

علیرغم اینکه خاستگاه این استارت آپ با حمایت همه جانبه کلینیک مدیریت آذربایجان صورت گرفته و بنده علاوه بر داخل ایران در دانشگاه های خارج از کشور هم به کرات اشاره ای به این موضوع و نام آقای دکتر اسکویی و خانم مهندس قنبرزاده داشته ام، جاد دارد از حمایت های آقای دکتر حامد قدس _آقای آریاپور( موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه)، آقای دکتر امید رشنودی _خانم حیدری و خانم باوی(موسسه سهند اعتماد اروند)، آقای دکتر طالبی _ خانم مهرانه خدادادی(شرکت تدبیر تجارت پیشرو)، آقای دکتر علیرضا بیات(اندیشکده بیمه)، آقای دکتر علیرضا شکوهی(مرکز آموزش و تحقیقات نواندیشان)، آقای دکتر همایون چگنی( رییس دانشگاه پیام نور واحد گرمسار)، آقای مهندس محسن رحیمیان مدرس بیمه، خانم مهندس سمیه صائب نیا مدرس دانشگاه، آقای مهندس مهدی عباسی تئوریسین استارت آپ های بین المللی و علی الخصوص فراگیران پژوهشکده از سراسر کشور و حامیان علمی و پژوهشی اینجانب در خارج از کشور که همیشه در کنار بنده و حامی دائمی و معنوی اینجانب بوده و هستند و قطعا نیز بال و پر بنده جهت پیشبرد این استارت آپ و اجرایی ساختن فرآیند های “دکترین اقتصاد جبران” و رشد صنعت بیمه در کشور و سطح بین الملل خواهند بود، تقدیر ویژه نمایم که این حضور قطعا مایه همگرایی در راستای استراتژی های توسعه ای و پایداری ان خواهد بود.

در نهایت از عنایت و حسن ویژه حضرتعالی در انجام این مصاحبه نهایت تقدیر و تشکر را دارم. قطعا قلب مهربان و بینش عمیق و جهانی جنابعالی مایه رشد و توسعه زوایای مختلف جامعه به واسطه تبیین این راهبردها خواهد بود.

ان شاء الله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *