اخبار داغ

حمایت و همکاری همه جانبه محیط زیست از کلیه ادارات و ارگان ها در مناطق زلزله زده برای سرعت بخشیدن به کمک‌رسانی و بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شهرنوشت، محمدجواد اشرفی ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، ضمن تشکر از گروه رسانه ای انسجام قلم و خانه مطبوعات بخاطر این‌ابتکار خوب در برگزاری این نشست و اظهار داشت : مطالبه گری ، شفاف سازی و اطلاع رسانی مهمترین وظایف رسانه ها است و […]

اشتراک گذاری
25 آبان 1400
52 بازدید
کد مطلب : 137598

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شهرنوشت، محمدجواد اشرفی ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، ضمن تشکر از گروه رسانه ای انسجام قلم و خانه مطبوعات بخاطر این‌ابتکار خوب در برگزاری این نشست و اظهار داشت : مطالبه گری ، شفاف سازی و اطلاع رسانی مهمترین وظایف رسانه ها است و این جلسه در راستای همین امور است .

وی با بیان این که نه تنها در خوزستان و مناطق زلزله اندیکا بلکه در کشور برنامه عمل مدون برای مواجهه با حوادث طبیعی نظیر زلزله نداریم ؛ افزود : پس از پیش آمدن زلزله نیروهای زیادی برگرفته از وظیفه سازمانی ، هم احساس و عاطفه و … به منطقه زلزله زده اندیکا گسیل شدند ولی بخاطر نداشتن برنامه عمل مدون تمام توان انسانی ، امکانات و ماشین‌آلات غیر کاربردی می شوند .

مدیرکل محیط زیست استان خوزستان گفت : با بهره گیری از توان دانشگاهی و علمی باید برای همه مناطق کشور متناسب با شرایط و خطرات احتمالی که تهدیدشان میکنند برنامه عمل را ترسیم کنیم .

اشرفی ادامه داد : رسانه ها نیز مطالبگری لازم را از مسئولین و متولیان مربوطه در خصوص تنظیم و ترسیم برنامه عمل را داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط استان خوزستان خاطر نشان کرد :
آنچه که مشخص است منطقه اندیکا یک منطقه محروم بود و از کمترین امکانات زیر ساختی نیز برخوردار نبود .

وی افزود : وقوع زلزله به عنوان یک فرصت قلمداد کنیم تا بتوانیم همه با هم کمک کنیم تا امکانات را در حوزه های مختلف مانند مسکن ، راه ، خانه های بهداشت ، مدارس و … برای این مناطق محروم و زلزله زده فراهم کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکه پنجاه هزار هکتار از منطقه اندیکا تحت عنوان منطقه حفاظت شده شیمبار است ؛ بیان کرد : هرگونه فعالیت در منطقه محافظت شده اندیکا باید در چارچوب رعایت الزامات زیست محیطی صورت گیرد.

اشرفی افزود : پس از وقوع زلزله ماه گذشته در اندیکا ، درخواست های بسیاری برای رسیدگی به مشکلات منطقه اعم از بازسازی منازل مسکونی ، ایجاد راه های جدید و …. وجود داشت و ما هم تمام سعی خود را با در نظر گرفتن درک واقعی از شرایط موجود بین ظوابط سازمانی محیط زیست و شرایط حاد منطقه تلفیقی ایجاد کنیم تا بتوانیم شرایط را در جهت رفاه مردم و تسریع در بازسازی فراهم کنیم .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان تصریح کرد :
به همکاران خودمان در استان خوزستان و همینطور شهرستان اندیکا گفته شد که نهایت همکاری را در خصوص ایجاد راه های جدید و ‌‌‌‌‌‌.‌… با حفظ رعایت الزمات و حفظ منطقه حفاظت شده با متولیان امر داشته باشند.

محمد جواد اشرفی هم چنین تاکید که منطقه حفاظت شده اندیکا یک منطقه حفاظت شده خاص و با ارزش در کشور است.

وی در پایان نشست ، از روند خدمت رسانی به منطقه زلزله زده اندیکا ابراز امیدواری کرد و گفت : حضور رئیس جمهور محترم‌ و دیگر مسئولین دولت در منطقه نشان از رویکرد مثبت و جهادی دولت دارد و باعث ایجاد امیدواری در مردم منطقه شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *