اخبار داغ

اگر زلزله نبود اندیکا دیده نمی شد !

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شهرنوشت، غلامرضا فروغی نیا رئیس هئیت مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان اظهار کرد : محرومیت و کمبود امکانات در حدی هستند که حتی یک زلزله سه ریشتری در اندیکا معادل یک زلزله هفت ریشتری در شهر بزرگی مثل تهران است . چرا که مردم منطقه […]

اشتراک گذاری
25 آبان 1400
90 بازدید
کد مطلب : 137584

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شهرنوشت، غلامرضا فروغی نیا رئیس هئیت مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان اظهار کرد : محرومیت و کمبود امکانات در حدی هستند که حتی یک زلزله سه ریشتری در اندیکا معادل یک زلزله هفت ریشتری در شهر بزرگی مثل تهران است . چرا که مردم منطقه از روی ناچاری برای ساختن سرپناه بدون هیچگونه ملاتی ، سنگ بر روی سنگ گذاشته اند و یک آلونک و نه خانه، برای خود ساخته اند.

وی با بیان این که؛ پس از این همه سال‌های متمادی حالا اگر زلزله هم نبود ،اندیکا دیده نمی شد، اظهار کرد: پنج عامل در ایجاد توسعه در یک منطقه مهم هستند تا زلزله سه ریشتری عملا تبدیل به ابعاد هفت ریشتری نشود.

فروغی نیا خاطر نشان کرد : سرمایه، نیروی انسانی، مواد اولیه، تکنولوژی و مدیریت، پنج عامل در ایجاد توسعه هستند.

رئیس هئیت مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان تاکید کرد : در مناطق زلزله زده اندیکا علاوه بر اینکه هیچ کدام از عوامل توسعه را ندارند بلکه از ابتدایی ترین امکانات زندگی نیز بی نصیب هستند .

فروغی نیا گفت : وقتی در منطقه ای جاده نباشد بالاجبار هلال احمر باید بوسیله پهپاد در این منطقه بررسی و جستجو نماید تا مشخص شود چه میزان خرابی به بار آمده و …. ، با این نوع مشکلات حتماً در خدمت رسانی به زلزله زدگان مشکل هم به وجود می آید .

وی گفت : در این رابطه وظیفه رسانه ها پر کردن خلاء اطلاعاتی میان مردم و مناطق محروم استان از یک سو با مدیران ملی و بومی از سوی دیگر است تا با اخبار ، گزارشات و مطالبه گری های کارشناسانه صدای مظلومیت مردم منطقه به گوش برسد و از شرایط مردم و مناطق اطلاعات کافی بدست تصمیم گیرندگان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *