اخبار داغ

واگذاری مجتمع فرهنگی و ورزشی بندر امام برای فوریت های کرونا؛ با چه توجیهی؟

در شرایط جنگ اقتصادی و خسارت های مالی و جانی ناشی از بیماری کرونا و به تبع آن فشارهای روحی وروانی بر هموطنان و بالاخص خیل کثیری از مردم محروم شهرستان بندرماهشهر که باداشتن منابع عظیم خدادی دربخش های صنایع پتروشیمی ،بندری ودریائی،معادن،کشاورزی، شیلات، صید، صیادی و.‌‌‌…. که بیشتر آنان زیر خط فقر زندگی میکنند […]

اشتراک گذاری
23 آبان 1400
96 بازدید
کد مطلب : 137459

در شرایط جنگ اقتصادی و خسارت های مالی و جانی ناشی از بیماری کرونا و به تبع آن فشارهای روحی وروانی بر هموطنان و بالاخص خیل کثیری از مردم محروم شهرستان بندرماهشهر که باداشتن منابع عظیم خدادی دربخش های صنایع پتروشیمی ،بندری ودریائی،معادن،کشاورزی، شیلات، صید، صیادی و.‌‌‌…. که بیشتر آنان زیر خط فقر زندگی میکنند و با داشتن آمارهای بالا در زمینه بیکاری، طلاق، سرقت و……مواجه اند، قطعا انجام اقدامات غیر کارشناسانه،احساسی، پوپولیستی فشارهای اقتصادی را برآنان دوچندان نموده است،

یکی از این حرکت های غیرکارشناسی تبدیل تنها مجتمع خدماتی،رفاهی،آموزشی، ورزشی وتفریحی شهر بندر امام خمینی(ره) به مرکز فوریت های پزشکی بیماران کرونائی می باشد.جدا ازصرف هزینه های چندمیلیارد تومانی، دایر نمودن مرکز مذکور و عدم امکان بهره برداری از این مرکز به علت کمبود شدید کادر درمان درمنطقه وعدم امکان بهره برداری چند ماهه از این مجتمع تفریحی، ظلمی مضاعف را برمردم محروم شهرستان تحمیل نموده است.باید ازمدیر کل اداره کل بنادر و دریانوردی که متولی این مجتمع هست و دیگر مسئولین و مدعوین شرکت کننده در جلسه شورای بهداشت ازجمله نماینده شهرستان، فرماندار، بخشدار،مسئولین ومتولیان بهداشت و درمان شهرستان پرسید با توجه به کمبود شدید کادر درمان درمنطقه با چه استدلال و براساس کدام گزارشات کارشناسی و با صرفه هزینه های چند میلیارد تومانی آن هم درمجتمعی خدماتی، رفاهی اقدام به دایرنمودن مرکزفوریت های پزشکی کرونائی نمودید؟
چندسوال ازمسئولین حاضر در جلسه داریم :
ازابتدای راه اندازی مرکز مذکور تاکنون به چندبیمارکرونائی خدمت رسانی شده؟با فروکش شدن بیماری کرونا چه برسرتجهیزات و امکانات احداثی خواهدآمد؟ آیا برنحوه جابجائی تجهیزات پزشکی، درمانی و اداری و راه اندازی مجتمع خدماتی، رفاهی، تفریحی وآموزشی شهیدحقگو نظارت خواهد شد؟ آیا با مسببین این اقدام غیر کارشناسی برخورد قانونی و قضائی خواهد شد. شایان گفتن است مجموعه بزرک فرهنگی ورزشی “شهید حقگو” در بندر امام خمینی قراردارد، این مجموعه ۶۰ هزار متر مربع مساحت دارد و در فاز نخست آن سالن های متعدد ورزشی چند منظوره به ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ نفر، دارد، این مجموعه دارای سالنهای ورزشی رزمی، فوتسال، والیبال، هندبال و بسکتبال و نیز استخر شنای بزرگسالان و کودکان، سونا و جکوزی است.
بندرامام با داشتن این مجموعه ورزشی، امکان برگزاری مسابقات ورزشی با حضور دو هزار و ۵۰۰ ورزشکار را داشته که چند ماه پیش باهزینه چند میلیاردی به مرکز بستری بیماران کرونایی تبدیل شد ولی بعلت نبود کادردرمان و دیگرموارد هرگز از آن استفاده نشد و مجموعه ای که مردم و بخصوص جوانان از آن استفاده می کردند دیگرآنها هم درحال حاضر نمی توانند استفاده کنند.
این مجموعه متعلق به اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان است.

مسعود ملحان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *