اخبار داغ

برگزاری مانور مقابله با بحران سیل در منطقه سه شهرستان اهواز

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، به منظور ارزیابی و ایجاد چالش برای نیروهای امداد و عملیات گاز خوزستان، مانور مقابله با بحران سیل در خط لوله ۸ اینچ خروجی ایستگاه جسانیه برگزار شد. علی مونسی رییس اداره گاز منطقه سه اهواز گفت: این منطقه به […]

اشتراک گذاری
17 آبان 1400
88 بازدید
کد مطلب : 137148

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، به منظور ارزیابی و ایجاد چالش برای نیروهای امداد و عملیات گاز خوزستان، مانور مقابله با بحران سیل در خط لوله ۸ اینچ خروجی ایستگاه جسانیه برگزار شد.

علی مونسی رییس اداره گاز منطقه سه اهواز گفت: این منطقه به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، هم سطح بودن با رود خانه و در معرض انواع خطرات طبیعی از جمله سیل قرار دارد و کسب میزان آمادگی لازم در این خصوص و مبارزه با این تهدید ها به عنوان یکی از رکن های اصلی مربوط به تامین و نگهداری ایستگاه ها و خطوط لوله گاز محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: این مانور با هماهنگی تمامی دستگاه های دولتی، انتظامی و با ارائه یک سناریوی کاربردی و چند منظوره در مرحله آمادگی قبل از بحران و مقابله با شرایط اضطراری در سطوح مختلف با در نظر گرفتن اقدامات موثر و امکانات برنامه ریزی، عملیاتی و زیرساخت‌های ارتباطی و امنیتی تدوین شد تا نقاط قوت و قابل بهبود منطقه مورد بررسی قرار گیرد.

مونسی یکی از اهداف مهم این مانور را شناسایی و تشخیص خلأهای موجود در برنامه های واکنش سریع و اضطراری در سطح منطقه و سایر نیروهای امداد رسان و کمک رسانی دانست و افزود: بر اساس سناریوی مانور، با بارش شدید باران و طغیان رودخانه بخشی از ایستگاه دچار آبگرفتگی شده و بیل مکانیکی که درحال ایجاد خاکریز جهت جلوگیری از ورود آب به ایستگاه بود با خط لوله ۸ اینچ خروجی ایستگاه برخورد کرده و در نهایت منجر به نشت شدید شد. راننده بیل مکانیکی با امداد گاز به شماره ۱۹۴ تماس گرفته و رییس امداد منطقه ۳ اهواز با استفاده از بیسیم بحران که تمامی اورگانهای خدمات رسان(آتش نشانی، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، اورژانس و دیگر دستگاه ها) به آن دسترسی دارند اطلاع رسانی شد و در کمترین زمان ممکن نیروهای امداد و ماشین آلات در محل حاظر شدند.

رییس اداره گاز منطقه سه اهواز در پایان با اشاره به رونمایی خودرو بحران که به تازگی و به همین منظور تهیه شده است، اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت از تجربه هایی که گاز خوزستان در سیل سال ۹۸ با آن مواجه شده بود، نتایج قابل قبولی از این مانور به دست آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *