اخبار داغ

جشنواره ملی یادمان قیصر امین پور نیازمند اعتبار ویژه است

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از حبیب خبر، حمید بهداروندی گفت: این جشنواره هرساله به میزبانی شهرستان گتوند برگزار می‌شود. باتوجه به شخصیت والای دکتر قیصر امین پور انتظار می‌رود توجه بیشتری به برگزاری این جشنواره ملی شود.  وی گفت: اگر اعتبار ملی برای برگزاری جشنواره شعر در کوچه آفتاب درنظر […]

اشتراک گذاری
07 آبان 1400
89 بازدید
کد مطلب : 136149

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از حبیب خبر، حمید بهداروندی گفت: این جشنواره هرساله به میزبانی شهرستان گتوند برگزار می‌شود. باتوجه به شخصیت والای دکتر قیصر امین پور انتظار می‌رود توجه بیشتری به برگزاری این جشنواره ملی شود.

 وی گفت: اگر اعتبار ملی برای برگزاری جشنواره شعر در کوچه آفتاب درنظر گرفته شود، به طور قطع کیفیت برنامه به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند ادامه داد:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ازنظر مالی در توان خود به این جشنواره کمک می کند، اما نیاز است از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه بیشتری به جشنواره ملی شعر درکوچه آفتاب در زادگاه این شاعر در گتوند شود.

بهداروندی گفت:چهاردهمین جشنواره شعر در کوچه آفتاب ساعت ۱۶ روز شنبه هشتم آبان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محل آرامگاه این شاعر پرآوازه برگزار می شود.  

وی افزود: نمایشگاه خوشنویسی در مسیر باد، اجرای موسیقی و نقاشی به صورت زنده در آرامگاه دکتر امین پور از دیگر برنامه‌های در حاشیه جشنواره شعر در کوچه آفتاب در گتوند است.

 برگزاری برنامه با کیفیت جشنواره ملی شعر در کوچه آفتاب ویژه سالگرد قیصر امین پور در زادگاهش گتوند مطالبه اصلی شاعران، هنرمندان و دوستداران شعر، هنر و ادبیات است.

دکتر قیصر امین‌پور شاعر و استاد فقید دانشگاه از موسسان حوزه هنری و دفتر شعر جوان و در دوره‌ای دبیر شعر هفته‌نامه سروش و سردبیر ماهنامه‌ ادبی – هنری سروش بود.

این شاعر متولد دوم اردیبهشت ۱۳۳۸ گتوند پس از مصدوم شدن در حادثه رانندگی در سال ۱۳۷۸، هشتم آبان ۱۳۸۶ به دلیل اثرات ناشی از این تصادف در بیمارستان دی تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند خوزستان به خاک سپرده شد.

تنفس صبح و در کوچه آفتاب (۱۳۶۳)، آینه‌های ناگهان (۱۳۷۲)، گل‌ها همه آفتابگردانند (۱۳۸۰) و دستور زبان عشق (۱۳۸۶) از مجموعه‌های شعر قیصر هستند.

توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (۱۳۶۵)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (۱۳۸۳) و شعر و کودکی (۱۳۸۶) از دیگر آثار این شاعر نام آشنا است.

امین‌پور در سال ۱۳۶۷ از موسسه گسترش هنر جایزه ویژه نیمایوشیج موسوم به مرغ آمین بلورین را دریافت کرد؛ وی همچنین در سال ۱۳۷۸ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شاعران برتر دفاع مقدس در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ برگزیده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *