اخبار داغ

بررسی هزینه وام مسکن در آبان ماه/ هزینه وام مسکن و نرخ سود کاهشی شد +نمودار

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری حبیب خبر، هزینه وام مسکن در پایان هفته اول آبان به کمترین سطح خود در این ماه رسیده و نرخ سود را به ۲۱.۳۵ درصد تنزل داد. هزینه وام متاهلین نیز با این کاهش به ۳۲ میلیون تومان کاهش پیدا کرد خبر اقتصادنیوز، هزینه […]

اشتراک گذاری
06 آبان 1400
165 بازدید
کد مطلب : 135959

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری حبیب خبر، هزینه وام مسکن در پایان هفته اول آبان به کمترین سطح خود در این ماه رسیده و نرخ سود را به ۲۱.۳۵ درصد تنزل داد. هزینه وام متاهلین نیز با این کاهش به ۳۲ میلیون تومان کاهش پیدا کرد

خبر اقتصادنیوز، هزینه وام مسکن در هفته اول آبان روندی نوسانی را پشت سر گذاشته و درنهایت در آخرین روز به کمترین میزان در آبان ماه دست پیداکرد.

این رخداد موجب شد تا هزینه وام مسکن مجردین به کمتر از ۱۹ میلیون تومان تقلیل یابد. 

 اوراق تسهیلات بانک مسکن برای تهیه وام بین خریداران آن توزیع می شود. متقاضیان با خرید هرکدام از آنها می توان با اعتبار ۵۰۰ هزار تومان بدون انتظار در صف ، از بانک مسکن وام دریافت کنند. 

سقف این وام برای مجردین ۱۴۰ میلیون تومان و برای متاهلین ۲۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. بنابراین سقف لازم برای تهیه اوراق خریداری شده مجردین ۲۸۰ مورد و برای متاهلین ۴۸۰ مورد خواهد بود. 

هزینه وام مسکن در هفته اول آبان

در ۵ ابان ماه قیمت هر کدام از اوراق به ۶۷ هزار و ۷۰۰ تومان رسید . این رقم نسبت به روز قبل ۲ درصد کاهش داشته ودر نهایت به کمترین سطح خود در ۵ روز ابتدایی آبان ماه رسید.

با توجه به سقف خرید وام مسکن برای متقاضیان هزینه وام مسکن برای مجردین در این روز به ۱۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.  

برای متاهلین نیز این رقم نسبت به روز های دیگر اخذ ام مسکن در ابان ماه در کمترین حد خود قرار گرفته و به مرز ۳۲ میلیون تومان رسید.

روند تعداد معاملات در این مدت نشان می دهد در آخرین روز هفته اول آبان ۱۲ هزار و ۵۲۵ فقره معامله در بازار وام مسکن به ارزش ۸۴۸ میلیون تومان ثبت شد.

مقایسه با روز قبل نشان می دهد تعداد معاملات نسبت به روز گذشته ۵ درصد کاهش داشته و این اتفاق موجب شده تا هزینه وام نیز متعاقبا تنزل پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *