اخبار داغ

آیین سوگواری دهه پایانی ماه صفر در حسینیه سیدالشهدا (ع) دویست دستگاه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری نجهیزنیوز، آیین سوگواری دهه پایانی ماه صفر در حسینیه سیدالشهدا (ع) مجتمع مسکونی دویست دستگاه فولاد خوزستان برگزار شد.  به گزارش خبرنگار روابط عمومی، مراسم زیارات عاشورا و سوگواری به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)، در جوار حسینیه سیدالشهدا (ع) مجتمع […]

اشتراک گذاری
15 مهر 1400
97 بازدید
کد مطلب : 135221

به گزارش پایگاه خبری نجهیزنیوز، آیین سوگواری دهه پایانی ماه صفر در حسینیه سیدالشهدا (ع) مجتمع مسکونی دویست دستگاه فولاد خوزستان برگزار شد.  به گزارش خبرنگار روابط عمومی، مراسم زیارات عاشورا و سوگواری به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)، در جوار حسینیه سیدالشهدا (ع) مجتمع مسکونی دویست دستگاه شرکت فولاد خوزستان با حضور جمعی از کارکنان و خانواده‌ها، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، به مدت ۳ شب برگزار شد.

در این شب‌ها حجج الاسلام جواد زبیدی و معین باوی به سخنرانی و عباس ثامری و مهدی زغیبی به مرثیه سرایی پرداختند.  

حجت الاسلام جواد زبیدی گفت:تا زمانی که آمادگی درونی ایجاد نکنیم، ظرفیت و رزق معنوی نصیب مان نمی‌شود. رزق‌های خاص در مکان‌ها (حرم ائمه اطهار علیهم السلام، مجلس روضه اهل‌بیت علیهم السلام) و زمان‌های خاص (نماز صبح، لحظه پیش از اذان مغرب) توزیع می‌شود. 

وی به حدیث حضرت امام جواد (ع) اشاره کرد که می‌فرماید: الْمُؤْمِنُ یَحْتَاجُ‏ إِلَى‏ ثَلَاثِ‏ خِصَالٍ‏ تَوْفِیقٍ مِنَ اللَّهِ وَ وَاعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّنْ یَنْصَحُهُ؛ مومن به سه خصلت احتیاج دارد: اول توفیق الهی؛ دوم واعظ درونی و سوم، پذیرش نصیحت از دیگران.»

حجت الاسلام زبیدی تصریح نمود: زندگی پیامبر اسلام و ائمه اطهار (ع) داستان انسان‌های پاک و به کمال رسیده‌ای است که برای هر پوینده، راهی هموار و مستقیم به سوی حقیقت را نشان می دهد و زندگی پرفراز و نشیب و سراسر صلابت و جاودانگی آنان، می تواند  ابعاد و شئون مختلف حیات انسان کامل را تامین نماید.   حجت الاسلام معین باوی نیز در این مراسم سوگواری اظهار داشت: پیامبر اکرم می فرماید: خداوند در زندگی شما فرصت‌هایی قرار می‌دهد، سعی کنید از این فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنید. به واسطه‌ی شهادت سید الشهدا (ع) حرارتی در قلوب مومنان قرار گرفت، که هیچگاه سرد نمی‌شود.    وی در ادامه گفت: خداوند اگر خیر کسی را بخواهد، محبت حسین (ع) و زیارت ایشان را در قلب وی قرار می‌دهد. انسان از دو راه به خدا می‌رسد. نخست به واسطه نماز و پس از آن صبر (روزه) به قرب الهی می‌رسد. اما باید مواظب باشد به خاطر عبادت‌های زیاد دچار غرور نشود.    حجت‌الاسلام باوی افزود: از دیگر تفاوت های بین عبادت و ابتلا‌ این است که عبادت به اندازه ظرف وجودی، ما را به خداوند نزدیک می‌کند. اما ابتلایی که از جانب خداوند باشد، شخص را به خدا نزدیک‌تر می نماید. ابتلا و مصیبتی که شخص عادی به آن مبتلا می‌شود، خود شخص را ارتقا می‌دهد. اما بلاهایی که برای اولیای خدا اتفاق می‌افتد، جوامع بشری را نجات داده و به سوی خداوند هدایت می‌نماید.    وی افزود: شرط دوازده امامی بودن، اعتقاد به امام رضا (ع) است.  امام رضا (ع) با تحمل سختی و صبر بر شداید بسیار، دین خدا را حفظ و امتداد بخشید.  

‌گزارش خبرنگار ما حاکی است، مراسم‌های یاد شده شامگاه ۱۲ الی ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰ به مدت ۳ شب در محوطه مجاور حسینیه سیدالشهدا (ع) مجتمع مسکونی دویست دستگاه فولاد خوزستان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *