اخبار داغ

زلزله به صدها منزل عشایری در اندیکا خسارت جدی وارد کرد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از آنزان آنلاین، رییس اداره امورعشایر شهرستان اندیکا از خسارت جدی ناشی از وقوع زلزله به صدها منزل عشایری در این شهرستان خبر داد مهندس درویشی در این رابطه توضیح داد: براثر زلزله ای که در تاریخ ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در مرز استانهای خوزستان و چهارمحال […]

اشتراک گذاری
14 مهر 1400
155 بازدید
کد مطلب : 134913

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از آنزان آنلاین، رییس اداره امورعشایر شهرستان اندیکا از خسارت جدی ناشی از وقوع زلزله به صدها منزل عشایری در این شهرستان خبر داد

مهندس درویشی در این رابطه توضیح داد:

براثر زلزله ای که در تاریخ ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در مرز استانهای خوزستان و چهارمحال و در ۳۷ کیلومتری مرکز شهر قلعه خواجه به وقوع پیوست , متاسفانه به صدها منزل عشایری خسارت جدی وارد شده به طوری که روستای عشایری سرشط از توابع بخش چلو به طور کامل تخریب و به روستای هزگه نیز بیش از ۷۰ درصد خسارت وارد شده است.

وی گفت که یک روستا بطور کامل تخریب و به صدها منزل عشایری نیز در مناطق دیگر بین ۳۰ تا ۷۰ درصد خسارت وارد شده که پیش بینی ما براساس گزارشات وارده نشان میدهد بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ منزل عشایری در مناطق چلو , سوسن , سربازان ,چال منار و … از این زلزله خسارت دیده است.

مهندس درویشی در ادامه گفت که بدلیل رانش و ریزش کوه , هم اکنون مسیرهای عشایری بسیاری از جمله ایلراه منار و جاده های کموفه,فرگه, برافتوواکبر , باغات کتک, امامزاده آقاسلیمان,شیخ برون عالی,دمر,امامزاده صالح ابراهیم,و جاده منطقه شلابه به طورکامل مسدود شده و تردد از این مسیرها با خودرو امکان پذیر نمیباشد.

درویشی همچنین درموردتلفات دام ناشی از زلزله گفت طبق بازدیدهای میدانی ما دوروز اخیر تلفات دام ناشی از زلزله تاکنون ۸۵ راس هست که ۷۲ راس آن بطور کلی زیرآوارمدفون گردیده است .

درویشی تعیین خسارت دقیق زلزله را امری دشوار توصیف کرد و علت آن را مسدود شدن راههای ارتباطی , پراکندگی عشایر و صعب العبور بودن مناطق عشایری این شهرستان دانست.

رییس اداره امورعشایر اندیکا همچنین از تلفات علوفه عشایر خبر داد و گفت : ۱۰۰ تن جو , ۵۰ تن کنستانتره و بیش از ۱۰۰۰ کیسه کاه عشایر بر اثر رانش کوه از بین رفته است .

مهندس درویشی ضمن تقدیر از جمعیت حلال احمر این شهرستان گفت که با تلاشهای این بزرگواران در بسیاری از مناطق , چادرامدادی و سرپناه موقت برای زلزله تامین شده و کمکهای امدادی اولیه دراختیار آنها قرار گرفته است .

وی همچنین از آبرسانی به زلزله زدگان با ۳ دستگاه تانکر سیار متعلق به امورعشایر خبرداده و گفت: تمامی امکانات امورعشایر از جمله تانکرهای آبرسانی به مناطق زلزله فرستاده شده تا باری از مشکلات آنها کاسته شود .

درویشی همچنین ضمن تقدیر از تلاشهای شبانه روزی فرماندار , نماینده و سایر مسئولان این شهرستان از همه دستگاههای اجرایی و ستاد بحران استان خواست برای حل مشکلات زلزله زدگان به یاری آنها بشتابند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *