اخبار داغ

ایران خواستار خلع سلاح هسته ای شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رضا نجفی سرپرست معاونت حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه در گرامیداشت روز بین المللی انهدام کامل سلاح های هسته ای در نیویورک گفت: از نظر ما، تحقق خلع سلاح هسته ای جهانی و رفع تهدید کاربرد این سلاح ها یک مسئولیت حقوقی، سیاسی و اخلاقی تمام […]

اشتراک گذاری
07 مهر 1400
138 بازدید
کد مطلب : 134541

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رضا نجفی سرپرست معاونت حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه در گرامیداشت روز بین المللی انهدام کامل سلاح های هسته ای در نیویورک گفت:

از نظر ما، تحقق خلع سلاح هسته ای جهانی و رفع تهدید کاربرد این سلاح ها یک مسئولیت حقوقی، سیاسی و اخلاقی تمام دولت ها به طور عام و قدرت های هسته ای به طور خاص است.

جمهوری اسلامی ایران، حفظ، ذخیره سازی، توسعه، کاربرد و اشاعه سلاح های هسته ای را در سطح جهانی و منطقه ای قویا رد می کند.

همچنان شاهدیم قدرت های هسته ای و برخی از متحدان آنها بر بازدارندگی هسته ای تکیه می کنند.

برنامه های این کشورها برای مدرن سازی و تقویت زرادخانه های هسته ای خود نقض آشکار روح و مفاد معاهده منع اشاعه سلاحهای هسته ای است.

ما از آمریکا و سایر قدرت های هسته ای می خواهیم به تعهدات بین المللی خود احترام بگذارند و در اسرع وقت به این تعهدات جامه عمل بپوشند.

نخستین اولویت کنفرانس بازنگری آتی این معاهده بایستی اتخاذ تصمیم عینی در مورد خلع سلاح هسته ای باشد.

ما از موضع گروه عدم تعهد برای آغاز مذاکرات یک کنوانسیون جامع در خصوص سلاح های هسته ای حمایت می کنیم.

پیشنهاد اولیه گرامیداشت روز بین المللی انهدام کامل سلاح های هسته ای از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح و با حمایت گروه عدم تعهد و تصویب مجمع عمومی سازمان ملل در دستورکار سالانه مجمع قرار گرفته است و هر سال برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *