اخبار داغ

مسابقات لیگ مناظرات دانشجویی در اردبیل برگزار شد

نخستین دوره مسابقات لیگ مناظرات دانشجویی با حضور دانشجویان دختر به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد. پایگاه خبری تجهیزنیوز، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی عصر سه‌شنبه در مراسم آغازین این دوره از مسابقات لیگ مناظرات دانشجویی در اردبیل اظهار کرد: با تلاش دختران دانشجو و با هدف طرح مباحث مهم و اساسی بر مبنای اهمیت […]

اشتراک گذاری
31 شهریور 1400
185 بازدید
کد مطلب : 133867

نخستین دوره مسابقات لیگ مناظرات دانشجویی با حضور دانشجویان دختر به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

پایگاه خبری تجهیزنیوز، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی عصر سه‌شنبه در مراسم آغازین این دوره از مسابقات لیگ مناظرات دانشجویی در اردبیل اظهار کرد: با تلاش دختران دانشجو و با هدف طرح مباحث مهم و اساسی بر مبنای اهمیت جایگاه خانواده و نقش زنان در تربیت و تعالی جامعه این لیگ به شکل مناظره و گفت‌و گو برگزار می‌شود.

عزیز حبیبی تصریح کرد: سعی و تلاشمان بر این است تا به عنوان اولین تجربه طرح مباحث مختلف و متنوع مرتبط با خانواده و نقش محوری زنان را در این مناظرات مطرح کنیم و قطعاً در سال‌های آینده از ظرفیت محققان و پژوهشگران با تجربه در این حوزه استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: قرار است ۱۳ تیم با مشارکت ۴۰ نفر از دانشجویان دختر در چهار مرحله این لیگ را برگزار کنند تا سه تیم منتخب به همراه یک نفر مناظره‌کننده برجسته انتخاب و به لیگ کشوری راه پیدا کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اهمیت و جایگاه زنان را در توسعه جوامع به ویژه بهبود سلامت نظام خانواده یادآور شد و افزود: اگر می‌خواهیم خانواده‌های ایرانی در مسیر رشد و تعالی قرار گیرند و در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی به بالندگی برسند باید به زنان و نقش بی‌نظیر تربیتی آنها بها دهیم.

حبیبی به افزایش حضور دانشجویان دختر در مراکز علمی و تحقیقاتی اشاره کرد و ادامه داد: خوشحال هستیم که در دانشگاه محقق اردبیلی بیش از نیمی از دانشجویان دختر بوده و با علم و مهارت سعی می‌کنند در نظام اجتماعی و خانوادگی به تربیت نسل‌های آینده کمر همت ببندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قطعاً برگزاری این مناظرات و همچنین گفت‌وگوهای چند جانبه به تقویت نهاد خانواده بر محور گفت‌وگو و رفتارهای مسالمت‌آمیز کمک خواهد کرد تا بدون کوچک‌ترین نزاع و درگیری زمینه حفظ آرامش و امنیت خاطر نظام خانواده فراهم آید.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: امیدواریم خروجی چنین مسابقات و رویدادهایی به تقویت نظام عقلایی رفتاری و منش منطقی منجر شده و بیش از هر زمان دیگر از ظرفیت‌های موجود در جهت تعالی نظام اجتماعی و خانواده استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *