اخبار داغ

کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی در آموزش و پرورش خوزستان

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از عطر کارون مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: استاندارد فضای آموزشی در کشور به طور میانگین ۵.۲ متر مربع است که این میزان در استان خوزستان ۴.۹ دهم می‌باشد. کوروش مودت افزود: برای رسیدن به استاندارد کشوری، نیاز  به […]

اشتراک گذاری
30 شهریور 1400
118 بازدید
کد مطلب : 133727

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از عطر کارون مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: استاندارد فضای آموزشی در کشور به طور میانگین ۵.۲ متر مربع است که این میزان در استان خوزستان ۴.۹ دهم می‌باشد.

کوروش مودت افزود: برای رسیدن به استاندارد کشوری، نیاز  به ساخت هشت هزار کلاس جدید می‌باشیم.

وی ادامه داد: در استان خوزستان مدارس سنگی داریم که برای حذف این مدارس هم اکنون  ساخت ۱۰۰ مدرسه شروع شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به مشارکت خیران در امر مدرسه سازی بیان کرد: ۴۷ درصد مدارس در استان توسط نیکوکاران ساخته شده است و استان خوزستان در امر پویش آجر به آجر استان برتر کشور می باشد.

مودت یکی از مشکلات آموزش و پرورش استان را کمبود نیروی انسانی دانست و گفت: در ۱۱ سال اخیر   ۵ هزار و ۵۰۰ معلم از استان انتقالی  گرفته اند.

وی افزود: با اقداماتی از جمله ورود معلمان حق التدریس، سرباز معلم، حضور معلمان شیفت مخالف و جذب معلمان جدید تلاش است کمبود نیروی انسانی را حل کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در بخش دیگری از صحبت‌های با اشاره به اینکه  در سال تحصیلی جدید از سوم مهرماه شروع می‌شود، ادامه داد: آموزش امسال در مدارس به صورت تلفیقی از حضوری و مجازی می‌باشد.

مودت بیان کرد: در مدارس عشایری و  روستایی به مانند سال گذشته  آموزش به  صورت حضوری می‌باشد، زیرا که در مناطق سخت گذر دسترسی به فضای مجازی و نت با مشکل مواجه است.

وی ادامه داد: براساس برنامه تدریجی  بازگشایی مدارس، بعد از مدارس عشایری و روستایی و انجام واکسیناسیون  دانش آموزان، مدارس زیر ۳۰ نفر به صورت نوبت بندی و در سه روزدانش آموزان در کلاس حاضر و در مدارس متوسطه و بالای ۳۰۰ نفر براساس نظر  شورای‌های مدیران و انجمن اولیا و مربیان مدرسه و بررسی نوع شرایط و مساحت کلاس‌ها در خصوص حضور دانش آموزان در کلاس‌ها تصمیم گیری می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد : همچنین در زمانی که دانش آموزان در مدارس حضور ندارند آموزش ها به صورت غیر مجازی و از طریق شبکه شاد و شبکه های تلویزیونی ارائه و انجام می شود.

مودت گفت: علاوه بر تشکیل شورای مدیران و شورای  انجمن اولیا و مربیان ، شورای سلامت  در مدارس تشکیل می شود   و ناظران بهداشتی بر روند رعایت دستنرالعمل ها و بهداشت مدارس نظارت می کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خوزستان نیز در این برنامه از اجرای پویش شور عاطفه ها برای کمک به دانش آموزان نیازمند در استان خبر داد و گفت : مردم نیکوکار استان می توانند با استفاده از کد دستوری #۰۶۱* ۱۸۸۷۷ تلفن همراه در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

جمال شیبه با اشاره به اینکه پویش شور عاطفه ها تا یازدهم مهر ماه ادامه دارد ، افزود : پارسال هشت هزار تبلت به دانش آموزان نیازمند اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *